måndag 27 juli 2009

Goda nyheter! (VARNING! sjukt äckliga bilder)

Har varit på vårdcentralen idag. Och det var sjukt goda nyheter! Såret såg läkt ut! Vågar kanske inte riktigt ropa hej förrän vi har kommit hela vägen över ån men det kan vara så att det håller. Ska dit i morgon igen för säkerhets skull så att det inte öppnas igen eller nåt. Jag har ju haft olika typer av omläggningar och plåster i nästan tre månader nu så huden runt omkring såret är helt förstörd. Så idag är jag helt omläggningsfri för första gången. Förhoppningsvis så läker även alla småsåren runtomkring så att jag slipper en massa kortison. Men förstår ni hur goda nyheter detta är?! Tre månader av smärta och krångel kan vara till ända! Jag kan börja leva igen! (okej kanske överdriver lite men det känns faktiskt så...)

Jag tror inte att jag kan förklara hur jobbigt det har varit. För det första har det gjort så ont att jag inte vet hur jag ska uttrycka mig för att det ska gå att förstå. En sköterska på en vårdcentral i Halmstad sa "Du är den första som inte skriker rakt ut!" vid en omläggning. Det kanske förklarar lite om hur mycket smärta det faktiskt handlar om. Cystan som de har plockat bort har suttit vid svanskotan där de flesta av nerverna tydligen samlas vilket kanske kan förklara varför det gör så in i h-lvetes ont. Förhoppningsvis är det över nu. Det finns alltid en risk att det återkommer men det tänker jag absolut inte räkna med. Jag tycker nästan att idag, den 27 juli borde numera räknas som en nationell helgdag. Dagen då såret läkte. Hittade en bild på en läskig sida på hur det kan se ut under en operation. Måste dock VARNA er innan ni tittar på bilden som är ganska obehagligt. Men det ger kanske en uppfattning om varför det har tagit tre månader för ett sår att läka. På bilden kan man se exakt hur vidrigt stort och äckligt det är. Mitt sår var lite mindre än de på bilden (thank god!) så därför tog det "bara" tre månader för mig istället för de vanliga 4-6 månader som det brukar ta.

Vilken lättnad! Wohoo!!! Nu tänker jag bara vänta nån dag till för att garantera att det inte öppnar sig igen, sen tänker jag inviga poolen som bara står där med sitt klarblåa vatten och hånar mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?