lördag 22 oktober 2011

Oh crap...


Suck, då var det dags igen. Det brukar komma senare men i år verkar det bli något slags rekord. Min inre jultaliban har redan tagit över min kropp... Jag kan fortfarande inte fatta att jag gick med på att bli iväglurad förra julen. Bali? Vem f-n åker till Bali över julen?? Visst, Bali var helt underbart, bästa resan jag har gjort men jag grinade hela julafton där jag satt i min lilla baddräkt i 35 graders värme. FEL är vad det är! På julafton fryser man och njuter av tända ljus, man tindrar framför granen, man äter tills man spyr, man luktar på apelsiner som är fullknökade med nejlikor. Eventuellt fäller man även en tår för att man är så uppfylld av jullycka. INGET annat är okej. Punkt. En som iaf fattar att vid granen, där tindrar man. Punkt.

Nä, aldrig mer... I år blir det jul i Sundsvall, där har de iaf vett att ha snö överallt. Men ååå vad jag ska julpynta här hemma! Jag har redan pyntat huset och gjort om det och flyttat på allt flera gånger mentalt. Kan det inte bli första advent snart så att jag faktiskt kan få julpynta helt lagligt! Suck vad tiden går långsamt...Jag har så mycket jul i mig att det praktiskt taget sprutar ur öronen på mig! Så nu sitter jag här i soffan. Tittar på En julsaga, äter dessa satansgoda Dumlekolor som Papaya gav mig, doftljus som luktar pepparkaka i högsta hugg och lyssnar på Sinatras julskiva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?