lördag 26 januari 2013

Glamour!

Mitt liv är så jäkla glammigt! Idag blev jag väckt 04.53 av ett litet monster som prompt skulle över till min säng. Väl där härjades det vilt. Tydligen är mammas och pappas säng det ultimata stället att öva krypning på? Och rulla runt bland duntäcken är ju kul hur gammal man än är. Som tur var kom maken hem vid halv sju och tog över så jag fick sova en timme.

Sen var det bara att börja dagen, Liten vill ha frukost. Tydligen bästa tillfället att bajsa dessutom. Upp i badrummet, ner med ungen på skötbordet och starta saneringen. Jag vänder mig halvt om för att öppna blöjhinken och ser nåt i ögonvrån. Bajsfest på skötbordet. Suck. Påbörjar sanering del två och lyckas den här gången få på en blöja. Det firar han med att göra om allt en gång till. Bara att börja om igen...

När bajsfesten äntligen är över ställer jag honom upp på skötbordet. Ungen gör den där minen då man vet att det här aldrig kan sluta lyckligt, och visst, med samma hastighet som ett jetplan kommer hela frukosten i en enorm fontänspya. Det var liksom jobbigt med kräkandet när han bara ammades men med riktig mat? Don't get me started...

Kastar in det nerkräkta, glädjetjutande barnet in till maken i sovrummet och påbörjat badrumsstädningen. Halvnaken då såklart. Mina kläder klarade ju inte sig.

Nu sitter jag i soffan i rena mjukisar och tittar på monstret som ligger och sover bredvid mig och jo, för att vara ett monster är han rätt fin ändå.

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Livet är verkligen fullt av glamour när man har en liten! ;)
    Håll ut, snart blir det glamour i överflöd! Wiiiih!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wiiiii! Ååå vad roligt vi ska ha!

      Radera

Nånting tycker du väl?