onsdag 8 februari 2012

V.24

Idag har varit en bra dag. Planen var en tur till vårdcentralen för att kolla upp varför jag aldrig blir riktigt frisk men det blev en tur till Pressbyrån istället för att inhandla dagens mjölkranson. Mannen min tycker att jag prioriterar fel men jag vet inte riktigt om jag håller med. Mjölk är viktigt. Om jag bara fick välja ett enda livsmedel att leva på just nu skulle jag inte ens behöva fundera utan glatt leva på mjölk i resten av mitt liv. Mjölk är ju den enda basvaran som slår semlor!

Sen blev det en tur till MVC (vad mycket lättare det är att ta sig dit när tågen går!). Där fick vi lyssna på lillungens hjärtljud. Rätt häftigt, det finns verkligen nån där inne, jag har inte fantiserat ihop allting. Nu har vi dessutom nåt den magiska gränsen att om nåt skulle gå fel och lillungen skulle vilja ta sig ut redan så går det faktiskt att ordna! Helt plötsligt är det förlossningen man åker till om nåt händer istället för "Ja, det är ju tyvärr inget att göra..." En magisk gräns vill jag påstå. Det firas med ett glas gott rose (tänk att jag hittade ett vin som smakar VIN!) och en bild på hur tjock jag är. Håll till godo!

3 kommentarer:

  1. Fina lilla magen! Men du! "Mjölk är ju den enda basvaran som slår semlor!" Låter inte riktigt bra det där...blir orolig för dig! Snälla svälj ner mjölken med semlor så att du håller dig i semleform! ;)

    Åh, hjärtljuden...ja, det är lite magiskt! Lycka!

    SvaraRadera
  2. Bejb (från familjeliv)9 februari 2012 kl. 05:08

    Samma här! Mjölk är väldigt viktigt just nu!! Har inte tidigare varit så förtjust i mölk men nu går det 3 gånger mera mjölk i hushållet än tidigare =)

    SvaraRadera
  3. Lilltroll1 (familjeliv)10 februari 2012 kl. 11:35

    skriver under på mjölken, gick det så skulle jag ta mjölk i droppform oxå :)

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?