söndag 29 januari 2012

Just an ordinary day...

Min dag började ju helt fantastiskt. Eller nja... Jag vaknade av en konstig känsla i halsen, reser mig upp i sängen och helt plötsligt är det som om någon öppnar en kran i näsan. Näsblod deluxe. Det forsar blod ur alla näsor (eller näsborrar om det är så jäkla noga) i runt en timme. Underbar början på en lördag. Och OJ vad mycket energi man har efter ett sånt uppvaknande! Eller?

Tar mig i den berömda kragen, packar in magen i vinterjackan (och tro mig, det är INTE så lätt som det kanske låter) och beger mig in mot city. Tänkte att jag skulle lyckas shoppa en present till Grodprinsessans första födelsedag och lyckas skicka iväg de där papperna till Försäkringskassan. När det är ca 6 min kvar tills tåget landar vid centralen inser jag att jag inte har Visakortet med mig. Fun! Jag kan inte ens köpa ett frimärke! Så det blev att hänga runt på jobbet utan planer i en timme istället. Fun!

Men vet ni, det finns en twist med den här storyn också. Det var ovanligt roligt att jobba idag. Så det jämnar väl ut sig antar jag. F-n vilket roligt jobb man har. Helt galet. Efter att mitt bäcken sakta men säkert påbörjade sitt självmord så jobbar jag nu bara 50% och det är riktigt, riktigt tråkigt att gå hem! Jag hade kunnat stanna i flera timmar till! Så överlag blev det en riktigt bra lördag ändå, nu blir det läggdags men jag kan inte låta bli att vara lite avundsjuk på de som får spendera den i världens bästa pokerrum.

(Jag vet, det kan inte vara sunt att gilla sitt jobb sådär mycket, jag är ledsen, men jag kan inte hjälpa det...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?