måndag 23 januari 2012

Provocerad

Dagen har spenderats hos mödravårdscentralen där det har undersökts och hafts sig. Har ni hört talas om provokationstest? Det är ett sätt att diagnostisera besvär som tex bäckenuppluckring. Både provokationstest och bäckenuppluckring kan sammanfattas med ett och samma ord: Ajsåinihelvete. Suck, undersökningen gjorde svinont och det enda som händer är att man får bekräftat att man har precis de problem som man egentligen redan visste att man hade. Alltså bäckenuppluckring då. Visst är det bland de äckligaste ord ni har hört? Eller läst, eller whatever. Det allra bästa är nog ändå när läkaren avslutar med att säga "Ja, det finns ju ingen som helst medicinsk hjälp eller smärtlindring som egentligen hjälper. Och det kommer antagligen bara att bli sämre. Men det blir bättre efter förlossningen." Haha, så till sommaren kommer det att bli bättre? Känns ju hur bra som helst!

Sorry, är inte riktigt så bitter som jag verkar men jag är verkligen urdålig på det här med att ha ont. Alla har vi saker vi är bättre på, icke övergående smärta är inte en sån för mig.

Nu blir det skållhet dusch igen (DET hjälper iaf ett tag mot smärtan) och sen blir det te i soffan. Så kurerar man en febrig förkylning! Hoppas ni har en bättre dag alla dårar!

4 kommentarer:

  1. Det stämmer inte riktigt, du ska gå till en sjukgymnast, helst en som riktar sig mot gravida, det finns akupunktur, tens, vattengymnastik m.m att prova som iaf kan lindra ngt om du har tur :-)

    SvaraRadera
  2. Jo jag vet att det finns ex sjukgymnastik men vad jag har fått höra så hjälper det bara till den delen att det lindrar, besvären kommer fortfarande att bli sämre fram tills förlossningen men jag kan lära mig hur jag ska gå, stå, sitta osv för att göra det så bekvämt som möjligt, ingen anledning att stressa fram försämringen liksom ;-) Men! För att vara på den säkra sidan har jag anmält mig till vattengympa för mammatjockisar :-)

    SvaraRadera
  3. Åh fy! Stackars dig vännen! Vill du låna en tens så har jag en alldeles jättebra som jag använde mot mitt "ajsomfan" med Kravallis!

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?