torsdag 8 november 2012

Åh herregud...

Vilken dag... Äntligen är den över. Hela dagen har gått i ett. Ingen paus. Vi började dagen i lugn och ro vid åttatiden imorse. Sen vid elva bäddade jag ner pojkarna i sovrummet (Prinsen & maken) och gjorde i ordning mig inför dagens uppgifter.

En jobbintervju stod först på schemat. Efter det var det bara att rusa hemåt igen och slänga i sig en tallrik yoghurt. Packa in ungen i kläder och tjoffa ner honom i bilstolen. Efter mycket om och men hade jag till slut äntligen lyckats få fatt i en transportväska till vagnen. De försvinner ju i samma sekund som de läggs upp på blocket! Dock var det först till kvarn som gällde så det var bara att åka och hämta direkt.

Kruxet var att väskan fanns i Djursholm. Och vi bor i Tullinge. Och bilstolen kan vi bara ha i baksätet. Och prinsen gillar inte att sitta i baksätet utan sin mamma. Och det var rusningstrafik. Plockade upp Satya på vägen med förhoppningen om att Prinsen skulle nöja sig med hennes sällskap. Tji fick jag...

Han dödsvrålade sig igenom halva resan. Och resan tog 3 timmar. Jag har aldrig hört honom så förbannad. Till slut somnade han av ren utmattning och sov tills vi kom hem.

Först nu när jag sitter i soffan inser jag att jag inte ätit nåt på väldigt många timmar. Orkar jag fixa nåt eller ska jag däcka framför det där Twilighttramset som femman visar?

Pust och stön...

1 kommentar:

  1. Oj hej och hå haha :-) känner igen mig i det där faktiskt haha
    vilken tur att du fick tag i en väska :-) jag har fortfarande ingen och åker nästa vecka hahaha!

    min nya blogg www.angelanoa.com tänk på att jag startade den igår!! så den är inte klar och de finns inte mycket där än ;-) men det kommer!!!
    kom gärna med ris och ros och en liten hälsning så blir jag glad
    kram kram

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?