tisdag 31 mars 2009

Dags att arbeta igen!


Då var det dags! Slut med att vara sjuk, inatt ska jag jobba igen! Men det är korta pass (21.45-05.30) så det ska nog gå fort, dessutom har jag bytt bort fredagen så det är bara tre nätter, sen är jag ledig hela helgen. Då blir det finbesök. Camilla å Peter kommer upp å ska äta gott och dricka öl med oss hela helgen. Ska bli helt galet kul. Har verkligen sett framemot detta hur länge som helst. Camilla är äldsta bästaste vännen jag har och det är snart två år sen hon var här och hälsade på mig senast. Det är synd att Malin och Freddy inte kommer också men man kan ju inte vinna varje gång, de får komma en annan helg istället! Nu är ju första gången som vi dessutom har plats för besök. Älskar vår verkligen lägenhet!

Nu sitter jag framför soffan och funderar på matfrågan, är alldeles för lat för att gå till affären och kylskåpet är helt bust på mat =( Kanske man orkar släpa sig till pizzerian... Lovade ju karln min att det skulle finnas mat till honom när han kommer hem (från brushmiddagen som han åkte till 18.30 igår kväll...) men han brukar inte vara så kräsen. ;) Vet inte ens om man får vara kräsen när man har varit borta i snart ett dygn ;)


Igår så städades det för fullt här hemma. Jag har påskstädat och pyntat för hela slanten. Traskade runt halva Midsommarkransen i massa olika affärer för att hitta allt pynt jag ville ha. Hade dessutom beställt jättefint pynt på postorder som jag var och hämtade. Men det finaste av allt pyntet hade gått sönder i frakten =( så det var bara att skicka tillbaka igen... Men nu är här så fint! Påskliljor, påskris, kycklingar och chokladägg överallt =) Det blev verkligen påskstämning, kan inte beskriva hur skönt det är att för första gången på kanske 5 år känna sig riktigt hemma någonstans. Detta är min första lägenhet sen jag flyttade hemifrån som jag inte måste flytta ur inom en ganska snar framtid. Jag bara älskar att gå runt och pynta och pyssla och känner mig mer hemma för varje dag som går. =) Glad påsk! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?