lördag 20 mars 2010

Lagar viktis-mat

HUNGRIG! Min mor är full av goda recept. Ett av de är en kycklingrätt som gratineras i en sås som bla är gjord av creme fraiche, grädde, senap, chilisås och en himla massa mumsiga kryddor. Det är sjukt gott kort sagt. Men eftersom jag har gett mig in i viktväktarvärlden (Nu jävlar ska det bort!) så har jag modifierat hennes recept lite. För det första blev det fläskfilé istället för kyckling. Av den enkla anledningen att det var det jag var sugen på. Mycket mindre fraiche (lättfraiche då förstås) och desto mer matlagningsgrädde. (Mildas med ynka 4% fett i. Bästa tipset för alla viktväktare.) Och jag skippade osten ovanpå. För att ta det ett steg längre så skippar vi potatisen till och njuter av morötter istället. Ska bli spännande att se om det blir lika mumsigt... Det får vi veta om en halvtimme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?