onsdag 31 mars 2010

Streptokoker och Top Hat

Vaknade av att halsen var sönderskuren, någon har alltså smugit ner en liten kniv i min hals medan jag låg och sov. Ringde till vårdcentralen och fick en tid direkt. Läkaren menade att det inte alls var ett skuret, blodigt köttsår utan halsfluss. Men vad vet han egentligen? Streptokoksprovtagning är bland det otrevligaste som finns i undersökningsväg, speciellt när det är Nurse Ratched som utför undersökningen... Nu är jag fullproppad med penicillin iaf. Och lite näring har jag fått i mig iaf, näring iform av snabbmakaroner och korv. Finns inget som slinker ner i en trasig hals så bra som vit sladdrig pasta. Jo, glass förstås! Men då kommer den förbenade viktminskningen ivägen. Men det finns glass även för viktväktare! Top Hat! Underskattad glass måste jag säga... Så idag har jag ätit en hel låda Top Hat och en portion sladdriga mackisar, jag kommer ju att bli frisk på nolltid! Men just nu är det faktiskt mest synd om mig i hela världen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?