lördag 17 september 2011

Till de som bestämmer

Kära vädergudar
Jag har full förståelse för att årstider måste finnas och tycker väl till och med att det är riktigt mysigt när vi går in för nästa säsong. Senaste dagarna så har vi väl kanske fått lite föraningar om att det är dags för höst snart. Luften har varit sådär krispig, regnet har varit en smula mer aggressivt, jag såg till och med ett träd med orangea löv igår!

Då jag är väl medveten om att ni är ganska nyckfulla när andan faller på så har jag försökt att gardera mig när det kommer till min klädsel, en extra tröja i väskan och sånt där. Därför anser jag nattens temperatur vara väldigt orättvis. En rejäl tjocktröja och skinnjacka borde räcka för att skydda sig mot kylans arga grepp.

Men icke. Under min nattliga promenad från bussen hann jag inte bara bli lite kylig, jag hann bli skitkall! Så därför ber jag er nu, snälla, snälla, då ni uppenbarligen valde att brutalt avbryta sensommaren och kasta in oss i höstkylan kan vi väl kanske få lite förvarningar innan ni skickar snön på oss? Låt mig iaf få hinna tvätta dunjackan först!

Tack på förhand
Mvh Kall tjej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?