lördag 31 mars 2012

Alla jävla svordomar du kan tänka dig!

Faaaaan vad sur jag är idag! Varje morgon när jag vaknar så ligger jag och drar mig lite, lyssnar, kikar, idag ser jag spår av sol, jag hör fåglar. Låter bra, jag går upp, jag har fått alla indikationer på att det blir en bra dag. Men vad ser jag? SNÖ????

Alltså på riktigt?! Är det någon som skämtar med mig? Förbannat dåligt skämt i så fall vill jag nog påstå. Inte sådär lite yttepyttesnö heller som man vet smälter bort om nån timme. (Ni vet sådär som det är när man VILL att snön ska komma?) Nej, nej, vi pratar serious snö! Det är april imorgon! På riktigt! Inte okej!

Jag funderade seriöst på att gå och lägga mig igen och vägra går upp förrän snön är borta. Men kompromissade lite snabbt och sitter i mjukisar i fåtöljen istället. Dessutom äter jag choklad. För det förtjänar vi alla en sån här dag när man blir brutalt våldtagen av vädergudarna. Mutter och morr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?