onsdag 14 mars 2012

v.29

Jag tänkte att jag skulle ta och blogga lite mer. Det känns som att det inte är omöjligt att man vill kunna läsa tillbaka och se hur det var de här sista veckorna innan Lillungen kommer. Att kunna se tillbaka på hur stor och tjock man var osv. Egentligen har jag ingen som helst lust att vara med på bild för jag är verkligen tjock nu. Magen börjar ta rejält med plats och det börjar bli svårt att komma åt och göra saker. Som att knyta skorna till exempel, det kräver sitt trixande.

Som sagt, tjock, Och inte bara om magen utan hela jag har börjat svullna. Ringarna har jag fått plocka av mig och hänga runt halsen. På kvällarna är fingrarna så svullna att det gör ont att böja dem. Huuu, jag vågar inte ens tänka på hur fötterna hade sett ut utan stödstrumpor. (Japp, är man hundra år gammal eller gravid så är det lagligt med stödstrumpor.)

Lillungen går loss totalt i magen och tar varje chans som finns att vända sig. Antar att snart är det för trångt för akrobatik så det gäller att passa på? Det knölas, buffas, snurras och sparkas där inne. Vilket är mer än välkommet efter the big scare som vi var med om för ett par veckor sen här. (Lillungen var alldeles still i flera dagar vilket ledde till ett halvakut besök på förlossningen.) Så som sagt, rör gärna på dig men måste du sparka så förbannat hårt?

Nåt som är mindre kul är de där fogarna jag dras med. Foglossningen blir sakta men säkert värre för varje dag som går. Eftersom jag inte direkt är typen som gör det enkelt för mig så passade min kropp på att slänga in lite annat strul också. Sammandragningar, rejäla sådana. Vilket inte är särskilt välkommet eftersom vi vill att Lillungen stannar där inne iaf tio veckor till. Så det är hemmavistelse som gäller för mig nu. Blir inget jobbandes på ett tag framöver. Skittråkigt men det känns inte som att man har så mycket alternativ. Som sagt, så länge du stannar på plats tills du är helt färdig så sitter jag gärna still hur mycket som helst!

Tänkte ju att det är läge för en bild på hur tjock jag är men att sminka sig eller nåt sånt för att ta en bild är ju absolut inte aktuellt. Så håll till godo med en trött bild med blött hår. (Orka föna liksom)

2 kommentarer:

Nånting tycker du väl?