tisdag 4 september 2012

Dags att döpa Prinsen

Nästa vecka är det dopdags för lillskrutten. Då undrar ju folk vad han önskar sig. Så jag tog mig friheten att tala å hans vägnar och knåpade ihop en liten önskelista. För det första tycker jag att det här med doppresent är hur svårt som helst. Det ska ju vara nåt som vi har användning av men som främst är till Prinsen... Ska det vara nåt han har nytta av nu eller när han blir större? Eller kanske där emellan? Jag har fått lite tips av folk och har nog lyckats få ihop lite blandade grejer.

.
Högsta önskan av alla. En ergonomisk bärsele. Jag har ju gjort rätt klart vad jag tycker om ex BabyBjörn och liknande selar men en ERGOBaby eller Manduca är bärselarnas Rolls Royce. Med en sån kan vi bära Prinsen i flera år framöver utan att skada oss. (Eller honom, vilket såklart är ännu viktigare.) En svart sådan (vilken som utav dessa två) skulle göra Prinsen lycklig och står högst upp på önskelistan.

En Minikånken! Helt perfekt att ha Prinsens grejer i när man ska någonstans. Dessutom bra mycket smidigare än att alltid ha skötväskan med sig. Prinsen på magen och kånken på ryggen så är vi redo för äventyr!

Pedagogiska leksaker från Lamaze. Fantastiskt fina leksaker som uppmanar till logiskt tänkande och finmotoriska rörelser som de så fint uttrycker sig.

Böcker är alltid en bra present. Jag hoppas ju att han ärver mitt läsintresse så lite Astrid Lindgren-böcker (eller nåt) skulle han nog bli glad för.

Sen finns det ju alltid utrymme för kläder och sånt där. Presentkort på Polarn o. Pyret exempelvis... Eller jag vet inte, det känns bara så dumt att skriva önskelista. Att tigga om saker liksom. Men, men, nu är det gjort iaf...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?