lördag 5 december 2009

Personligt rekord i migrän :-/

Inte okej alltså... Första attacken i torsdags kväll, lyckades somna, vaknar fredag morgon utan huvudvärk. (Eller jo, men inte förlamande huvudvärk.) Vid lunch slår det till igen. Bäddar ner mig med kyld ögonmask, mörkt tyst rum och Sumatriptan. Sover till sju. Vaknar med "vanlig" huvudvärk. Vid 3 på natten går jag och lägger mig. Vaknar vid halv sex av att det är tillbaka. Lyckad på nåt sätt somna om igen. (Stackars Mister fick inte röra sig överhuvudtaget i sängen. Varje rörelse kändes som en kniv genom huvudet.) Vaknar vid två. Ingen huvudvärk! Tar ungefär 20 minuter av vakenhet innan den är tillbaka igen...

Suck... Nu sitter jag här och känner hur skallen krymper och försöker pressa ut hjärnan genom ögonen. Ungefär så känns det... Har aldrig haft så ont i huvudet under så lång tid innan. Är inne på dag tre nu. Hur länge är det tänkt att det ska hålla på? Har aldrig haft längre en ett dygn, kanske ett och ett halvt tidigare... Hoppas bara att jag slipper fler attacker nu så ska jag nog klara mig. Hade varit skönt att kunna äta lite...

1 kommentar:

  1. stackare!!!! jag vet precis hur plågsamt det är! har oxå haft sånna långa attacker vid enstaka tillfällen. har du provat nässprayen; zomig? Den är super för mig. Migränen försvinner på en halvtimme oavsett när i attacken man tar den.
    kram vajb

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?