onsdag 9 december 2009

Värsta Bästa kvällen!!!


Ikväll har varit en sån bra kväll! Mötte upp Jaimie vid tåget vid fem. Sen började vi lite smått med att få igång julmusiken och tända en massa levande ljus. Sen gick vi ut hårt med att klä en julgran. Alla behöver en julgran i sovrummet! Sen var vi igång med julbaket. Jag spenderade i stort sett hela gårdagen med att baka julgodis. Men vem trodde att jag var klar? Idag höll vi på i flera timmar till och och vad mycket godis det blev! Vi har gjort chokladknäck, vaniljknäck med hasselnötter, "chokladpluppar med gelehallon", chokladkola och nutellafyllda praliner med vit/mörk choklad. Då hade jag ändå tjuvstartat och gjort mitt egna påhitt saffransknyten tidigare på dagen. Och vi försökte oss på mintkyssar men det gick väldans dåligt. Känsliga rackare det där...

Igår blev det, nougat/marsipanpraliner, wienernougat, rispuffar och vit chokladtryffel med lime och kokos. Mmm....

Men oj vad trevligt det har varit! Massa köksstök (ja, tror det eller ej, hon blev insläppt i köket, men det kommer inte att upprepas!) ännu mera skitsnack och ännu mest vin! Jaimie är världens bästa som finns och hon får mig alltid på mitt bästa humör. Hon lyssnar när jag gnäller och får mig att skratta när jag gnällt färdigt. Bäst helt enkelt! Tack för ikväll!

Back in the days, hösten 2006, tiden går fort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?