tisdag 1 december 2009

Rushen över...

Friskruschen dvs... Har inte varit sjuk sen svanskotan spökade i somras. Men igår sprack det. Fick gå hem från jobbet vid halv ett. Då hade jag lyckats skaffa mig feber. Och feber bruka vara min personliga måttstock för när det är dags att stanna hemma och ta det lugnt. Kom hem, sov i tolv timmar, vaknade och mådde fotfarande kasst. Febern var bättre men jag ha varit alldeles svag och öm i hela kroppen. Så det togs ingen chansning utan jag stannade hemma en dag till. Kändes som att febern skulle attackera vilken sekund som helst. Nu är det lite bättre. Nu har jag ingen feber längre men jag blir fortfarande yr av ansträngning om jag står upp för länge. Men jag räknar med att jag är helt frisk imorgon!

Jag tror att jag kommer att må mycket bättre överlag inom en vecka. Jag tror att kroppen protesterar mot mörkret. Jag tror faktiskt att jag inte har sett dagsljus sen jag jobbade dag sist. Och det måste vara en månad sen... Nu har jag iaf inte nästa nattpass förrän på nyårsafton så nu kommer jag att ha massor av tid för solen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?