söndag 29 november 2009

As good as it gets




Har haft en jättetrevlig kväll här hemma. Började dagen med att lägga lite färg i håret. Det blev inte så stor skillnad som jag hade hoppats på men utväxten är mindre tydlig iaf. Och lite röda nyanser blev det också. Lite julfrilla kan man säga. :-)

Sen blev det pynt så det stod härliga till och mysigt blev det. Den här lägenheten är som gjord för att pyntas! Tycker mer och mer om den ju längre vi bor här. Fy f-n vilket bra köp det var! (Dessutom är den värd ca 600.000 mer än vi gav för den vilket inte minskar "bra köp"-känslan.) Jag trivs så bra här så att det nästan gör ont. Midsommarkransen är dessutom the place to live!


Strax efter pyntet blev klart var det dags för trevligt besök. Linda & Steven kom och blev matade med glögg, peppisar och pasta med gräddsås. Till och med lite pepparkakscheescake slank det ner. Allt detta var ju egentligen en muta för att Steven skulle styra upp Misters dator som krånglade. Vad felet visade sig vara behöver jag ju inte skriva här, ni kan ju fråga Mister istället så får han berätta själv ;-) Men det var himlans trevligt att ha dem här iaf.

Mister gick och la sig för en timme sen. Han jobbar ju dag för typ andra gången på tre år. Så nu sitter jag själv i soffan och njuter av tystnaden. Tystnad, rödvin, levande ljus och en slurk julmust. Vad mer kan man begära? Känner mig faktiskt riktigt avstressad. Bara tre nätter kvar nu. Sen blir det dagtid fram tills nyår. Och eftersom det faktiskt tekniskt sätt är första advent nu har jag till och med tänk första ljuset. Hemma hos min kära familj i Halmstad går jag tydligen (vid den här tiden på året iaf) under namnet "Jultalibanen Franzén" och jag tror bestämt att den lilla traditionsnazisten inuti mig har börjat sträcka på sig, den vaknar nog vilken sekund som helst nu. Åh vad jag älskar julen!

(Btw är det inte lustigt att mitt rättstavningsprogram reagerar på ord som mitt efternamn men däremot inte på "jultaliban"?)

1 kommentar:

  1. Så du har en taliban-dator? :) Vad mysigt ni verkar ha gjort det, jag älskar oxå julen! Ska ni fira hemma hos er eller?

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?