tisdag 3 november 2009

Lördagen = Halloween!!!

I lördags var det då dags för vår Halloween fest. Dagen började bra. Mister+Lillasyster+Sambo åkte till Ikea och lämnade mig i köket. Precis så som jag vill ha det. I köket trivs jag bäst och alldeles speciellt om jag får vara ifred där (Ni kallar visst mitt kök för Tyskland, what/who does that make me?) Strax efter kom Jaimie för att hjälpa till med allt pyntande. Jaimie och Johan för att inte tala om Maria var bästa spindlarna jag träffat. Maria är helt klart bokad som Spindelmannen nästa år. När de var klara var precis allting i hela lägenheten inspindlat (ja, det är ett ord, numera iaf). Jaimie lyckades spindla in både mobiler, neccesärer och garderober. Allt detta medans Mister satt fixed i soffan med fotboll på tvn. Lägenheten blev superfin, pumpor, spindelnät och levande ljus överallt. I badrummet hade vi Benjamin. Benjamin är ett skelett som bor i en kista fylld med öl, cider, vin och annan alkohol tillsammans med en massa is. Han är vår vän kan man säga.

Folk ramlade in efterhand som alkoholhalten ökade. Jag skulle vilja beskriva kvällen som kontrollerat haveri. Inga skandaler, bara en massa folk som hade löjligt trevligt tillsammans. Jag är riktigt nöjd med första Halloween festen i vår underbara lägenhet. Och jag hoppas att det blir en tradition.

En eloge till min underbara fästeman är också på sin plats. Om ni bara visste vilken fantastisk man han är! Han hade egentligen ingen större lust med den här festen från början men lät mig få den kvällen. Han bjöd så otroligt mycket på sig själv med det fulaste påhittet till kostym av oss alla. (Som han även vann pris för btw.) Som om inte allt detta vore nog så städade han efteråt. Han plockade bort allt spindelnät och städade undan efter alla. Han är verkligen världens finaste människa utan tvekan! Tänk att han är min! :-D

Lite bilder då? Bilderna kommer i bakvänd ordning, dvs nyktraste bilden sist :-)

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?