tisdag 17 november 2009

Skulle nog behöva semester...

Fjärde natten inatt. Sen är det två lediga vilket kommer att gå åt till 1.Städning 2.Tatuera hela ryggen och utstå obeskrivliga smärtor och dessutom tro att det är värt det. Tänk vad skönt det ska bli när jag är klar och bara kan njuta av konstverket på min rygg och glömma bort hur jobbigt det var...

I förrgår, närmare bestämt natt 2 av 4 så gick det sådär för mig på jobbet. Dealade hela natten. Och det är faktiskt löjligt roligt. Varför är inte alla jobb så roliga? Men, när klockan började närma sig halv fem kom bakslaget. Handen knäckte till och lyckades på något sätt fördubbla sin storlek inom loppet av tio minuter. Inte illa va? Inte alla händer som lyckas med det! Problemet då är att det gör så ont att jag faktiskt mår fysiskt illa och måste kämpa för att inte börja storböla mitt i en pott. Tappar kraft i handen vilket gör att jag tappar typ hela kortleken. Var ju inte direkt nöt på att pitcha då så att säga... Hela poker3 stirrar på mig när jag med gråten i halsen ropar på brush och ber om att få bli avbytt 04.40. Hur tuff är man när man inte ens klarar sista kvarten? Igår var det lite bättre, fick vara ID vilket inte direkt stör handen. Inatt har jag laddat med Voltaren och Alvedon för att kunna klara tio timmar till utan liknande bakslag. Men det är bara att vänja sig, inte lång tid kvar nu tills man är dealer på heltid. Hoppas bara att den där kallelsen till operation kommer snart så att man kan börja tycka att sitt jobb är sådär löjligt roligt igen och slipper gråta av smärta i en ynklig handled...

Om man nu har stans roligaste jobb kan man väl få pyssla med det ifred utan att gå sönder hela tiden?!?!! VILL INTE HA ONT MER JU!!! 10 st 10timmars, 4 st 7timmars och 3 st 6timmars pass kvar tills 17dagars ledighet... 146 arbetstimmar kvar tills semester... Kan vara precis det min stackars vänsterhand behöver... Aj... :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?