lördag 7 november 2009

Statusuppdatering v.45

Veckan har varit ganska jobbig so far. Jobbade dag mån-tors. Hade en jobbig känsla hela tiden men trodde att det berodde på lite för lite sömn kanske. Tji fick jag. Den konstiga känsla kom när snorklumpen höll på att flytta in hos mig. Med sig hade han sin kompis febern. Suck vad trist... I torsdags var det riktigt jobbigt att överleva på jobbet men skam den som ger sig!

Efter jobbet blev det kinamat som varvades med lösgodis och glass som sköljdes ned med ohyggliga mängder rosé och whisky. (Inte som drink då alltså utan lite av varje.) Helt plötsligt var klockan 05.00. Vad hände egentligen? Vid tolvtiden (eller var det tvåtiden? En dimma kort sagt...) kom även Pappo (a.k.a David) och hängde med oss i de skotska dimmorna. Mycket trevlig kväll som genomsyrades av skitsnack och en massa planer. Det braiga med David, eller en av alla braiga saker får jag väl snarare säga, är att han numera är lite av en granne till oss. Vilket med andra ord betyder att jag får sällskap hem. Men oj vad trevligt vi hade. Karin is the shit!

Men igår vaknade jag trasigast av alla på hela jorden. Sjukast i stan låg jag i soffan precis hela dagen igår. Idag vaknade jag utan feber! Kändes hur bra som helst. Har till och med lyckats gå till affären idag. Hoppas att jag mår ännu bättre imorgon. Har ju som sagt bestämt mig för att vägra vara sjukskriven innan det är dags för handoperation så nåt sånt här trams har vi inte tid med. Igår skulle jag laga mat. (Som sagt, mitt kök ligger i Tyskland så om jag överhuvudtaget kan stå upp så är det jag och ingen annan som lagar maten.) Det gick över förväntan och ja orkade till och med äta maten efteråt. Sen blev det viloläge på soffan resten av kvällen/natten. Jag var helt utmattad efter det stora projektet. Men det var väl tur att jag ändå gjorde det. Mister har också varit väldigt dålig men är faktiskt också bättre nu. Han har till och med varit sjukskriven! Nu ligger han på tot. 2 sjukdagar sen vi träffades för snart tre år sen! I wish... Han har med andra ord inte ätit något annat än havregrynsgröt de senaste tre dagarna. Så nu fick han lite näring till slut.

Vilket även påminner mig om att jag måste resa mig upp och styra upp lite ugnsbakad falukorv och potatismos. Så nu är det dags att sluta maskinera cashewnötter och ordna upp lite redig husmanskost! Är helt beroende av dess cashewnötter! Nötter kryddade med sourcream smak, mmm... Och jag tänker totally blame Jaimie för min nya passion för frystorkade jordgubbar doppade i vit choklad, jag kan inte sluta äta!

1 kommentar:

  1. Du är the shit! Fast du lämnade din feber hos mig - inte okej. Har hittat massa matnyttigt att titta på vid tillfälle... :)

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?