lördag 14 november 2009

Statusuppdatering v.46

Det var alltså en hel vecka sen jag bloggade sist? Vad hände där egentligen? Det har inte hänt så himla mycket i veckan iaf. Lite roliga nyheter men inget jag tänker skriva om här :-) Tids nog så... Men en del roliga beslut har tagits vilket har gjort att jag ser med andra ögon på tillvaron. Jag har hittat bra ögon att se med istället. Vissa saker suger rätt hårt för tillfället men det tänker jag strunta i för jag vet nåt som ingen annan vet så jag råkar veta att det kommer att bli bättre än vad någon annan skulle kunna gissa på. In allas face så att säga :-) Som sagt positivt tänkande kommer att ta mig långt. Så långt att ingen annan kommer att hinna ikapp.

Men annars då? Har jobbat en del i veckan, jobbade sön-ons. I torsdags på första lediga dagen var jag och Mister i nya Liljeholmsgallerian och kollade läget. Trevlig galleria. Finns dock en hel del affärer som inte öppnat än så det kommer att bli nöt tror jag. Skönt att ha en galleria på så nära håll. Det var det bästa med att bo i Farsta Strand. När vi kände att vi inte fick ut mer av Liljeholmen fortsatte vi in till stan för att sen bege oss hem igen. Väl hemma blev det linssoppa och Clockwork Orange. En mycket bra dag med andra ord.

Ledig dag nummer två var igår. Dagen började med att min karl släpade upp mig ur sängen för att nu bara måste vi åka till Överskottsbolaget. Eller så här var det. Min karl är allergisk mot julen. Hur man nu kan vara det. Eller iaf mot gran, men eftersom det är typ halva julen så kan man säga att han är allergisk mot julen. Ergo vi måste ha plastgran. Vi hade en som vi hade när vi bodde i Sumpan men den räcker inte här. Nu ska vi ha stor gran! Minst 3m ville jag ha. Men det finns typ inte! Största vi hittade var 215cm på åhléns och den ville de ha 525kr för. Så vi råkade hitta en på ÖoB för ynka 199kr i samma storlek. Så det vara bara att rusa dit så man skulle hinna köpa en innan de tog slut. Det fanns tre kvar när vi kom så det var väl lite tur från vår sida. Mister fortsatte till jobbet och jag hoppade på ett tåg med en gran i famnen.

Väl hemma igen var det dags för lite cupcakebakning. Blev besviken på min cupcakes den här gången. De blev så himla lösa. Helt sinnessjukt goda blev de. Morotskakecupcakes. :-) Men som sagt lösa. Men det fixar vi till nästa gång. Karin höll mig sällskap under baket och så fort jag var klar begav vi oss till Pappa Davids nya lägenhet. Som råkar vara alldeles i närheten. Närmare bestämt Årstadal. Ska prova att promenera dit nästa vecka. Kan inte ta så lång tid. Vi hade en mycket trevlig kväll. Vi gick ut hårt med köttbullar och snabbmakaroner. Sjukt underskattat om ni frågar mig. Speciellt tillsammans med lite rödvin. Efter det blev det årets första glögg. Glögg blir bara godare varje år konstigt nog. Undrar om det kanske är ett tecken på att jag börjar bli gammal...

Tråkigt nog hade jag en elak huvudvärk som inte ville släppa taget om mig. Och mycket riktigt nog, på väg hem kände jag hur jag började se suddigt och må illa. Lyckades på nåt sätt ta mig hem tillslut och stupade i säng. Mörker och tystnad är det enda som hjälper när djävulsmigränen slår till. Sov dåligt som jag alltid gör vid såna tillfällen. Undvek medicin eftersom jag blir så himla snurrig dan efter. Vaknade förvisso utan huvudvärk idag men alldeles mör i kroppen. Känner mig nästan bakis, och jag har mycket svårt att tro att det är de ett och ett halvt glas rött jag drack igår utan jag skyller på migrän... Läskigt att man mår dåligt så långt efteråt... Nu ska jag iaf jobba fyra nätter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?