torsdag 26 november 2009

Oj oj oj

Det är helt galet hur trött man kan bli mentalt. Idag har varit en mycket lång natt på jobbet. Det har varit stressigt och det har hänt konstiga saker. Jag har fått ta konstiga diskussioner med gäster och i stort sett varenda dealer som har kommit till mina bord har gjort något konstigt. Konstiga camerachecks och annat konstigt. Jobbiga småbråk och annat sånt. Sammanfattning: En konstig natt helt enkelt. Skulle jobba 17.30-04.00 men erbjöd mig att jobba över till stängning. När klockan är halv fyra ångrar jag mig dock för då är jag så trött i huvudet att jag inte vet vad jag heter längre. Vill inte sitta kvar i den där stolen en enda sekund till om jag kan slippa. Men Maarit är en riktig fixare och mutar mig med att jag får deala Black Jack sista timmen så då måste jag ju stanna. Så det blev lite ÖT ändå. Men att spendera sista timmen på BJ8 det är lite av terapi vill jag påstå. Alltid trevligt att deala Black Jack, man kan liksom nästan stänga av skallen och bara ha trevligt istället.

Men ändå är jag trött som ett as när jag kommer hem. Fick skjuts hem av världens snällaste Eva. Vi stannade på OKQ8 här runt hörnet och jag skämde bort mig själv med lite lyxfrukost i form av en Risifrutti med jordgubbssylt (min absoluta favorit) och köpte årets första lussekatt till mannen min. Tänkte att det kan bli en mysig överraskning för honom när han vaknar. Men jag var den som blev överraskad först! När jag kommer hem har han adventspyntat! Stakarna är uppe i fönsterna och det sitter ljus och plastlingon i den staken man tänder ett ljus i taget. Så nu känns allt bra igen liksom!

Har mått väldigt bra senaste tiden. Går mest runt och småler för mig själv. Livet är rätt fantastiskt ändå. För allt kommer att bli bra, det kommer att bli så galet bra så ni anar inte. Och det kommer att hända en massa roliga saker året som kommer och innan dess är det bara 5 nattpass kvar innan allt julmys kan börja på riktigt. Jag är sjukt peppad och tänker bara strunta i allt som är tråkigt!

1 kommentar:

  1. Helt rätt inställning! Kan vara svår att hitta när det händer massa tråkiga saker på en gång, men när man väl har fått fatt i den så ska man hålla hårt, för livet blir så mycket roligare och enklare! You go girl!
    kram Vajb

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?