torsdag 19 november 2009

Andra sittningen

Idag var det dags för sittning nr.2 i det stora ryggprojektet. Jag var ganska livrädd innan. Förra gången var så galet jobbig och jag blev så himla dålig efteråt så jag var ju helt säker på att det skulle bli samma sak den här gången. Men icke. Det gick riktigt bra. Vi hade några konturer kvar som behövde fyllas i igen men sen började vi med skuggningen. Huvudet, halsen, kroppen och ena vingen hann vi med. Så det är lite mindre än hälften kvar. Nästa gång blir skuggningarna klara och sen börjar vi med färgerna. Jag har fem sittningar kvar inbokade. Förhoppningsvis behövs inte alla men hon tyckte att det var bättre att boka för mycket för att sen kunna avboka istället för att inte hinna bli klar och bli tvungen att vänta på att få en tid. Och det är ju sant. Men oj vad jag längtar tills det blir klart! Ska det vara som den här gången så ska det inte vara några problem. Efter lite mer än tre timmar kände jag att jag inte hade någon lust längre. Hade säkert kunnat sitta längre men jag var verkligen jättetrött. Har sovit alldeles för lite och det tar på krafterna att sitta på det där sättet. Så nu sitter jag i soffan och äter cashewnötter med en snarkande myshund bredvid mig och mår bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?