söndag 26 augusti 2012

Ergo Baby

ERGObaby är en (precis som det låter) ergonomisk bärsele. Den är bekväm både för bäraren och för bebisen. Jag brukar ju ha Prinsen i sjal vilket också är ergonomiskt (för att inte tala om helt ofattbart mysigt) men det vore ju smidigt med en sele som man bara kan klä på sig och slippa knytandet. Då kanske även maken kan tänka sig att släpa runt på honom. Sjal är inte riktigt hans grej nämligen...

Överallt ser man folk som går runt med sina yttepyttebebisar i BabyBjörn-selar och det gör mig alltid lite illamående. För det första så hänger (ja hänger, i en BabyBjörn hänger barnet, inte sitter) bebisen framåt. De allra flesta föräldrar väntar rätt länge, gärna tills barnet är en bit över året, med att låta barnet åka framåtvänd i vagnen för att det inte ska bli stressat över alla intryck, men att hänga framåt på mammas/pappas mage, det är en bra idé? Sen just det här hur selen är utformad. Man bär med sina axlar vilket gör att man blir rätt utsliten rätt fort. Med en ergonomisk sele bär man med höfter och rygg. Barnet sitter i ergonomisk sele. Sitter i grodställning vilket är det naturliga för en yttepyttemänniska. I en BabyBjörn hänger barnet i skrevet. Vilket hade du själv föredragit? Nä, jag vill ha en ergonomisk sele och jag vill ha det nuuuu! Läs det här toppeninlägget av LadyDahmer!



Nu råkar det vara så att ERGO lottar ut två selar i veckan på sin facebooksida. Allt man behöver göra är att registrera sig här så är man med i utlottningen. Så var nu snälla och vinn en som ni kan skicka till mig? Doppresent till Prinsen exempelvis? Pretteh plz?

1 kommentar:

Nånting tycker du väl?