torsdag 13 augusti 2009

Halmstad!

I måndags kom vi hem från Sundsvall. Direkt in i köket blev det för Jaimie och Josefin skulle komma förbi. Josefin styrde upp naglar till mig och Jaimie medans vi drack cava för fulla muggar. Efter en sen natt med ytterst få timmar sömn var det dags att bege sig till centralen igen. Tisdag eftermiddag var vi i Halmstad för del två av semestern. Hann bara hem och mellanlanda samt att baka en massa cupcakes så att vår kära husvakt Papaya har något att äta medans hon är där.

Än så länge har vi inte gjort så mycket förutom att dricka gott och äta gott. Ikväll ska vi träffa Mike och Marielle, våra kära vänner från Stockholm som lämnade huvudstaden för Lund för ganska länge sen. De kommer upp till Halmstad och hälsar på oss. Ska bli mycket trevligt att träffa dem igen. Hade planerat lite grillning på stranden men vädret ser väldigt skeptiskt ut för tillfället så det blir nog inomhus mat istället...

Imorgon blir det en sväng ner till Mellbystrand för att hälsa på världens bästa fam.Birgersson. Alltid lika kul att träffa dem. Så lite roligt händer det här iaf!

Igår började vi dagen med att promenera på stan. Gick runt i lite affärer och lyckades fynda lite snygga kläder på reans slutspurt. Mycket nöjd med våra fynd. Det hanns även med en lite spontan hårklippning. Nu är jag (i mitt tycke iaf) väldigt korthårig. Har haft långt hår de senaste tio åren så nu känns det jättekonstigt. Håret slutar ovanför axlarna! Det är jättemånga decimeter kortare än vad jag är van vid! En liten överraskning är då även att jag har ganska mycket mer självfall i håret än vad jag trodde, så det är numera ganska lockigt... Vet inte riktigt hur jag känner inför detta än men det kan nog gå... Annars finns det ju alltid plattänger :p

Nä nu får jag väl försöka rycka upp mig lite. Är helt sjukt trött. Vet inte vad som är fel, kanske sköldkörteln spökar igen... Men i vilket fall som helst så måste det handlas mat till ikväll!

1 kommentar:

  1. Hur orkar du ens skriva att du har klippt av håret utan att posta en bild!? Du är en nöt.

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?