torsdag 27 augusti 2009

Musik

Sitter och leker på Spotify fast jag egentligen borde sova... Men visst är det galet hur musik påverkar en? När jag sitter och lyssnar så kommer jag att tänka på situationer vilket gör att jag börjar tänka på andra låtar vilket i sin tur fler minnen och känslor. Ta den här till exempel
http://open.spotify.com/track/2LztWxB6LAJGcelKFhqJpu
Det måste vara tio år sen man hörde den, men Rebecca du borde känna igen den? Då tänker jag på mellanstadiet... Vilket får mig att direkt tänka på pojkband. Men det ska jag bespara er. Men den här låten...
http://open.spotify.com/track/3KBKJ0ylS4FSrKkbrK1gqx
Annah ritade en liten teckning som illustrerade den här texten. Tänk om man kunde hitta den bilden idag... Förövrigt samma kväll som en viss annan kompis kom hem med tröjan ut och in, Hrmmm, nån som känner sig täffad? ;-)
(Kopiera länken och klistra in den så kan ni höra låten)

Ingen speciell musik egentligen, inga låtar som står ut men de får mig att le och tänka på svunna tider. Och för mig är det lite stort att tänka tillbaka på de senaste 15 åren och faktiskt le. Att inte få en klump i magen när jag tänker tillbaka. All musik är bara förknippad med goda minnen för mig. Och de få låtar som egentligen inte är det får ändå inte mig att må dåligt.

Ja, ja, lite trallissnack när jag egentligen borde sova, sista dagpasset i morgon. Sen blir det Inkbash till helgen. Wohoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?