söndag 9 augusti 2009

Semester i Sundsvall

Sista kvällen i Sundsvall. Det har ju gått helt galet fort måste jag säga. Vi kom i onsdags och nu är det redan dags att åka hem igen. Imorgon vid två går tåget som tar oss hem mot hufvudstaden igen. Men vi har haft det väldigt trevligt här tycker jag. Men nu är jag lite sliten efter gårdagens kräftskiva... :/ Men, men, det får det vara värt! Det blev sent igår, vi satt uppe till kl.4 vilket är väldans sent nu när man försöker vara på dagtid. Det finns liksom ingen tid till att sova!

Vi började dagen med att glo lite på drakformade båtar som for fram genom stan. Som sig bör så pausade vi i öltältet en stund. Sen blev det en liten prommis genom stan för lite middag på en uteservering. Där blev det mumsiga grillspett med mumsig tzatziki. (Som jag fick tjata mig till, mycket underlig servitris...) Men man kan väl kanske inte få allt. Maten var god och då kanske man får ge avkall på servicen. Eller?

Ett litet besök på Maxi för att handla det sista och sen bar det hemåt för att börja ordna upp lite mat. Det skulle ju ätas kräftor hela kvällen! Eftersom jag personligen har en regel om att inte äta något som tittar på mig så håller jag mig borta från dessa stackars djur som folk sörplar i sig. Men då får man ju istället styra upp något som man vill äta. Så det bakades paj för fulla muggar. Ska man ha kräftskiva så ska man göra det ordentligt. Jag är en person som inte riktigt alltid har något mellanläge så jag tycker ju såklart att det ska pyntas en massa när det är kräftskivedags. Som tur var så fick jag medhåll. Vi pyntade och hade oss och det var obligatoriskt med både dumstrut och förkläde. (D.v.s papphatt och haklapp. Men dessa haklappar var så långa så jag vill faktiskt hävda att de funkade som förkläde.)

Kort och gott så var det en mycket trevlig kväll och det känns nästan som att dessa dagar gick alldeles för fort. Vi har haft det väldigt bra under vår lilla tid här nämligen.

Girlanger och papplyktor! Som det ska vara!


ALLA skulle ha hattar på sig. Inte ens stackars Milo slank den... Man tycker ju att Johan borde se nöjdare ut med tanke på att det var hans regel...

Nu tycker jag nog att det räcker med bilder för den här gången... Nu ska jag läsa lite istället. Har ju inte alls hunnit med att läsa så mycket som jag hade tänkt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?