fredag 21 augusti 2009

Rätt bra ändå...

Nu har det jobbats i tre nätter efter semestern. Det har väl känts sådär men visst har det gått. Och igår var det faktiskt en riktigt bra dag på jobbet. Inget speciellt hände men det var ändå en trevlig kväll på CC.

En liten uppdatering då... Sist jag skrev var i Halmstad... Då skulle vi precis få besök av Marielle och Mike. De kom förbi och åt lasagne och drack en massa vin. Mycket mycket trevlig kväll måste jag säga. Vi satt i Mammas och Ulvens kök till klockan var nästan fem på morgonen och pratade. Stackars de vuxna arbetarna som försökte sova under tiden... Men det var jätteroligt att träffa dem igen och vi hade mycket att prata om (uppenbarligen).

Dagen efter det begav det sig ner till Mellbystrand. Vi fick mumsig mat hos Malin och Freddy som sköljdes ner med Irish Coffe och lite groggar. Där hade vi så trevligt så vi var tvugna att stanna över natten. Man känner sig alltid välkommen i detta hem nämligen... Dagen efter blev det en runda i ungefär ALLA Halmstads affärer... Suck...

Men på kvällen så blev det desto trevligare. Det blev jättegod kyckling (som jag förövrigt aldrig fick receptet på Mammsen!?) och sen blev det en sedvanlig TP-match tillsammans med kaffe, whisky och choklad (som sig bör!). Självklart så regerade vi och vann matchen. Det är så det brukar gå till ;-) Även om de gamla var oroväckande nära den här gången... Undrar om de har tjuvpluggat på frågorna...?

Söndagen a.k.a sista dagen i Halmstad spenderades med en liten road trip. Vi började med att bege oss mot Heagårds Skafferi för att kika lite på omgivningarna. Sen bar det vidare mot galgberget för lite kaffe på Hallandsgården. Där vi förövrigt lyckades klonka solen. Mycket trevligt. Hem till soliga innergården (där Mister äntligen fick tag på en solstol och sen var okontaktbar i typ en timme) med lite kallt rosé. (Ibland är livet härligt.) Sen blev det Harrys för lite kycklingvingar för att sen gå vidare till Bulls för att hinna träffa faderskapet lite också.

Kort och gott; En mycket trevlig vecka i Halmstad som gick alldeles för fort. Nu är man tillbaka i verkligheten igen. Men ikväll blir också jätterolig. Ikväll ska vi till Nockeby för att bli bjudna på middag hos Jaimie med karl. Och det ska bli helt galet trevligt eftersom vi ses för sällan men alltid har tokroligt ihop.
Men nu ska jag packa upp mig själv från soffan och bege mig till vårdcentralen. Uppenbarligen har min lilla sköldkörtel och jag helt olika åsikter om hur man ska bete sig så vi får väl se vad som händer nu...

En sak till... Jenny: Övervägde att lägga upp en bild på nya frisyren men kom sen på att jag fullkomligt hatar såna där "jagframförspegelnförsökerseoberördut"-bilder så det blev inget. Det får bli om jag skulle råkat fastnat på bild av någon slump nånstans...

Nästa gång så blir det bilder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?