lördag 1 augusti 2009

Känns bra, känns bra...

Idag hade jag ställt klockan på 15.00, ganska lagom tid om ni frågar mig. Gick och la mig strax efter 6 i morse så det borde vara precis lagom många timmars sömn för mig. Men icke. Strax efter ett vaknar jag och känner mig pigg. Då var det lika bra att gå upp. Jag kanske inte behöver mer sömn idag. Sov ju ganska många timmar natten till igår... Tänker faktiskt inte lägga upp några Pride bilder/filmer idag heller. Jag orkar/har ingen lust helt enkelt. Jag vet att ni är många som väntar på den berömda filmen på Moff med svans men ni får helt enkelt hålla er till tåls lite till.

Igår vaknade jag i miseria. Jag har på något lite oväntat sätt lyckats misshandla min egen kropp något så extremt under kvällen innan så det var inte roligt att leva igår. Lyckades till slut få i mig lite mat iaf. Sen skulle jag möta Papaya vid Medborgarplatsen. När vi kommer till tåget har vi missat det med en halv sekund ungefär. Nästa tåg är inställt pga "ordningsproblem vid Telefonplan" Vad hände egentligen vid Telefonplan undrar jag. Vi sitter iaf ca 749 stycken irriterade människor vid Midsommarkransen och bara undrar var det f-bannade tåget håller hus. Men nu blir jag försenad iaf, ska meddela detta till stackarn som väntar på mig men jag har glömt min telefon :( Och Mister har ju inte heller hennes nummer så han kan inte hjälpa mig. Ja, ja, irritationen är total. Men fram kommer vi till slut iaf.

Väl vid Medis blir det en liten prommis för att lokalisera studion som vi är på väg till. Vi skickar iväg Mister på matshopping (his favourite thing in the whole world!) medan vi går på studiojakt. Vi hittar till studion och jag får mina tider bokade! Wohoo! Så i slutet av oktober påbörjas projektet. De räknar med 4 sittningar så i slutet av januari ska det vara klart. Vilket jätteprojekt jag har gett mig in på! Ja, mamma, du kommer att tycka att det är alldeles för mycket, för stor tatuering, för mycket pengar och jag kan se framför mig hur du skakar på huvudet och säger "Men måste du verkligen?" Ja, jag måste faktiskt. Detta är något jag har velat göra under så lång tid så nu äntligen är det dags! Det är min present till mig själv och jag förtjänar den! :)

Efter tidsbokningen så tog vi en prommis in mot jobbet. Stannade på StikkiNikkis (we looove that name!) och åt lite gelato vid vattenkanten och tyckte att allt var ganska bra helt enkelt. Efter allt detta så kändes det bra igen. Och jag var riktigt positiv till att jobba. Och det gick bra att jobba. Men vid 3-4 tiden var jag så trött att jag inte visste vad jag hette längre. Det är ju först denna veckan jag har jobbat nattetid på massor av veckor så det var tufft. Men jag vet av erfarenhet att det inte brukar ta många dagar innan man kommer in i det igen. Inatt blir det andra natten av fem! Snart är det semester iaf! Wohoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?