onsdag 23 september 2009

Åh, en sak till!

Glömde ju resten av dagen! Helt uppe i alla bröllopstankar så att jag missar en massa annat viktigt. Som sagt, vi promenixade vidare. Från Slussen till Gamla stan, till Drottninggatan. (Fråga mig inte varför, jag är väl medveten om att detta är helvetet på jorden, men som tur var så var det mitt i veckan, efter turistsäsong och med lite regn duggandes så jag kände faktiskt inte särskilt stort behov av att kasta mig nerför en bro eller en hög byggnad eller så.) Efter väldans många timmar av promenerande (ganska exakt fyra och en halv, den tiden det tar att gå från slutet av Hornsgatan till Stureplan med ungefär 1827 stopp i olika affärer.) så var det äntligen dags att åka hem. Väl hemma blev det soffa och laptop i ung. 35 min. Om ni har läst ordentligt så har ni förstått att jag inte har sovit någonting över huvudtaget sen jag gick upp måndag eftermiddag kl.15.00. Så när klockan var 18.00 blev det läggdags för mig. Tolv timmar senare vaknar jag och vad ser jag då? Jo, Mister har möblerat om lägenheten! Och fint blev det! Han har alltså flyttat på precis allt, matsalsmöbler, bokhyllor, vitrinskåp, soffa m.m. Nu är här jättejättefint. Känns som en helt ny lägenhet.

Så nu sitter jag här i mitt "nya" vardagsrum och myser. Tänk vad bra det kommer att bli med den nya tvn och den nya fåtöljen. Nu är det bara tavlor vi behöver också för att det ska bli riktigt fint här. Men det är ett helt annat projekt. Med tanke på hur extremt stora väggar vi har så blir det ett jätteprojekt att hitta något som passar väggarna till en prisklass som passar oss. Nu blir det ännu mer mysiga middagar i mysiga Midsommarkransen. Kanske redan på fredag med Jaimie och Danny?
Dagens status är en stor smiley efter en fantastisk mysig gårdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?