onsdag 30 september 2009

På tal om absolut ingenting...

Kom hem för en stund sen. Har varit på teamaktivitet med jobbet. Hur kul som helst. Vi började med att åka en sightseeingtur med båt under Stockholms alla broar. Fick se en massa roliga saker/ställen med massor av onödig/intressant/rolig fakta. Sen blev det laguppdelning. Jag blev lagledare för ett helt fenomenalt bra lag. Tyvärr kom vi sist i tävlingen men det måste ju varit nån rigg där. Vi hade mycket trevligt jag, Steven och Klara iaf där vi trallade runt Gamla Stan och letade efter Drakens Gräns. (Tack vare ett stavfel som bara vi hittade, alla andra läste fel och fick rätt, det var ju Drakens GRÄND vi skulle hitta.) Sen blev det Jimmys Steakhouse där vi fick god mat och fantastisk efterrätt. Sen blev det vidare mot Medborgarplatsen där ett tappert litet gäng som bestod av mig, Tania, Heidi, Rosie och Moff stannade för bara ett glas till. Nu kommer den otroliga delen, Mattias gick hem först! Jo, det är faktiskt sant. Redan vid nio lämnade han oss andra.

Nu när den pålitliga nattbussen lyckats få hem mig sitter jag i soffan i mjukiskläder och myser för mig själv. På tv är det McGyver med sina äventyr. Nu till hädelsen som jag tänker utföra. Jag vet att McGyver är kult och allt det där men när jag hör the theme song till den serien tänker jag bara på Piff och Puff. Kommer ni ihåh Rädningspatrullen, ett barnprogram med Piff och Puff i spetsen? Det är preis samma låt!

Ja, ja, verkligen på tal om ingenting, tack för ikväll allihop! Speciellt Rosie, Tania och Heidi, ni är nötter!!!


Visst är det samma låt? Isch iaf... LillMcGyver skulle vi kunna kalla dem

2 kommentarer:

  1. Vad roligt jag som alltid tänkt samma sak :P

    SvaraRadera
  2. Ja det vet väl alla att det är samma?! Ha ha :) Micke och jag pratar oxå alltid om det när vi hör McGyver-temat :D Låter som ni hade annorlunda frågor än oss som var första dagen på teamgrejen, det var ju smart av dem :) Men visst var det skoj, tycker det var skitbra ordnat och även om jag inte kunde käka middagen är jag supernöjd! En sista grej: vad snygg du blev i håret, passar jättebra i mörkt!!! Kram

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?