fredag 4 september 2009

Nötbloggare?

Eh... Nej! Jag är typ sämst på att blogga. Men, men... Glömmer helt bort det. Men det stör mig inte så mycket egentligen. Men stackars mammsen, hon har inte längre helkoll på vad som händer i mitt liv. Nu måste hon (kors i tak) ringa ibland för att kolla hur jag mår! Tokigt det kan bli...

Ja, ja, vad händer då? Har jag egentligen något viktigt att säga? Klart jag inte har men jag har garanterat något oviktigt att säga. Jag borde iaf inte sitta här med datorn i knät. Jag borde springa bort till vårdcentralen och lämna det där blodprovet som jag skulle lämnat för snart två veckor sen. Men det var ju inte helt okej. Jag kommer dit när jag har blivit tillsagd att komma, det är någon ny som jobbar, får frågan om jag har bokat tid? "Eh, nej, jag brukar alltid kunna bara komma hit, de sa till mig att komma under dagen." "Sätt dig ner och vänta." Efter 25 min kan jag inte vänta längre för då måste jag gå till jobbet. Sen har det inte blivit att jag har tagit mig dit. Jag lyckas glömma bort det eller så hinner jag inte när jag jobbar. Eller jo, jag hinner väl, men jag prioriterar sömn innan/efter mina nattpass. Men jag borde verkligen, måste ju ta de där proverna med jämna mellanrum så att sköldkörteln börjar fungera som den ska. För nu är den inget rolig minst sagt. Jag sover och grinar största delen av tiden för tillfället. Men jag vet ju att det blir bättre när medicineringen blir rätt. Så jag biter ihop! Försöker iaf, mest synd är det om Mister som måste vara med mig när jag mår som sämst... Stackarn får stå ut med rätt mycket...

Så, det var den gnälliga delen av inlägget! Kanske därför jag nästan aldrig bloggar längre? För att det blir så mycket gnäll. Blir nästan lite trött på mig själv...
Nu ska jag alldeles strax resa mig upp och börja göra lite cupcakes! Jaimie kommer hit om inte så jättemånga timmar, och när hon kommer så måste det finnas cupcakes. Och sen tänkte jag ta med lite cupcakes till Jessica. Allas vår favorit Jessica ska lämna oss för Barcelona. Vilket är jättetråkigt. Jag kommer att sakna henne massor. Men ikväll så blir det lite hejdå fest för henne. Så då blir det ett besök i mina gamla trakter igen. Farsta strand here we come! Och då har jag lovat att hon ska få lite mumsiga cupcakes så det är bara för mig att börja baka.

Igår så råkade vi befinna oss på Hötorget precis vid stängning. Vilket är den bästa tiden att befinna sig där då de i stort sett kastar grejer på en för att bli av med det sista. Där fanns massor av kantareller! Stora, gula, fina kantareller som luktar höst. Personligen så gillar jag inte ens svamp men de här såg så goda ut att jag inte kunde låta bli. 10kr/hg är inte fel heller... Så när Jaimie kommer så bjuds det på fläskfilé med kantarellsås.


Finaste Jessica, jag kommer att sakna dig massor när försvinner iväg till Spanien!

1 kommentar:

Nånting tycker du väl?