söndag 18 oktober 2009

Allmän statusuppdatering

Hur är det annars då? Tja... Det är väl en ganska bra fråga. Jag vet inte riktigt faktiskt. Har nåt så innerligt förbannat asont i handen min. Vet inte hur jag bättre ska beskriva det. Det har hänt förr att the evil lump (dvs knölen i handleden) har dykt upp för att sen spontandö så jag har väntat med att kolla upp handen hos en läkare. Men nu i veckan när jag är lite långledig så ska jag kolla upp det. Knölen är ju inte på väg att lämna mig. Tvärtom, det gör bara ondare för varje dag som går. Så där ont så att man får kämpa för att inte börja gråta. Vi får väl se vad de säger. Om det går att plocka bort (igen) eller om det vill sig så illa att de inte vill gå in och rota igen. Jag blir så less och uppgiven. Är så trött på att det alltid är något. Är så trött på att alltid gnälla på jobbet. Alltid är det någon åsikt jag har om vad jag ska göra. Och alltid beror det på att jag har så himla ont. Jag vill inte gnälla eller vara till besvär, jag vill bara kunna använda min hand utan att börja gråta.

Suck... Hoppas att det löser sig så att man kan jobba ordentligt igen. Jag tänker helt enkelt vägra vara sjukskriven ingen. Nästa gång jag är sjukskriven så ska det vara för att jag är "vanligt" sjuk. Ingen jobbig operation utan bara en vanlig bihålsinflammation eller influensa eller nåt sånt som de flesta råkar ut för. De senaste 10 månaderna har jag opererats två gånger. Helt olika saker som inte har med varandra alls att göra. Inget vidare snitt... (Snitt! Vad fyndigt av mig!)

Imorgon är det dags för den årliga personalpoker turneringen. Efter det blir det lite staffparty. Jag planerar en riktigt lugn kväll. Men det ska bli trevligt. Det brukar det vara. Synd att det är så okristligt tidigt bara. Redan kl.14.00 drar det igång... Dvs en halvtimme innan väckarklockan normalt ringer.

Sen är det tisdag, då är det ÄNTLIGEN dags att påbörja det som går under namnet Det stora ryggprojektet. Har väntat i flera år och nu är det äntligen dags, känns nästan overkligt. När man har sett så mycket fram emot något så är det lite svårt att förstå att det faktiskt händer. Väntar spänt på slutresultatet men det är inte klart förrän i Januari så jag får hålla mig till tåls.

Nu ska jag resa mig upp ur soffan och styra upp lite färg i ansiktet så att jag kan arbeta. Slutar fyra, sen har jag min lilla långledighet. Då får jag chans att vila upp handen lite och är förhoppningsvis lite mer positiv til helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?