lördag 10 oktober 2009

Ska man blogga också?

Helt glömt bort, har inte haft en tanke på att det ska göras. Eller ska och ska. Det är väl upp till mig egentligen, men ja, ja, varför inte liksom.

Vad händer då? Det händer inte så mycket. Jobbar och sliter som vanligt. Idag är det första natten av fyra. Känns inte så jättebra. Nu när sköldkörteln och svanskotan rättat till sig så såg min handled sin chans att börja bråka igen. Har ju tidigare haft ex. antal knölar i den som gjort ont. Problemet i min hand började som ett vanligt ganglion. Det är en åkomma som är mycket mycket vanlig. Men eftersom jag allid vill vara värst så sitter min så att den gör riktigt ont. Ganglion är en samling vätska som påminner om ledvätska i (oftast) handleden och man tror att det kan bero på en försvagning av ledkapseln. Det är helt ofarligt bara j-vligt jobbigt. Till nästa problem då: Jag har bakom mig fem operationer och tre tillfällen då den har plockats bort med sprutor och andra äckligheter. Detta har lett till en enorm mängd ärrvävnad inuti min stackars handled. Vilket har gjort att senaste gången jag opererades (dec -07) så fick de även skära av en bit av en nerv som hade fastnat i all ärrvävnad. Ni kan ju själva räkna ut hur bra det är att vara utan handled om man jobbar som dealer. Nu är knölen tillbaka. Och för att göra det riktigt illa (som sagt, vill gärna alltid vara värst) så är det denna gången, hör och häpna, inte mindre än tre stycken knölar i samma handled!!! Orka! Ont så in i h-vete gör det kan jag säga. Efter ett tio-timmars pass på jobbet så är handen så svullen att jag knappt kan röra den utan att börja gråta. Fingrarna gör så ont att jag då börjar fundera på om jag verkligen behöver dem. När jag har varit ledig ett par dagar så går svullnaden ner och den ser (nästan) ut som en vanlig hand igen. Så de första två timmarna på jobbet brukar gå bra, men sen... Suck, ser inte framemot 4 tiotimmars nu... Såhär kan det se ut med en ganglion, tyvärr sitter min i själva leden (en av dem iaf...) och jag har som sagt tre stycken för tillfället...

Men annars är allt typ bra iaf. Hade en mycket bra dag igår. Dagen började med nästan två timmars promenad i det mysiga höstvädret tillsammans med världens bästa Jaimie. Som vanligt har vi toktrevligt och galet roligt tillsammans. Det blandas hejvilt mattips och bröllopsplaner när vi ses. Tyvärr var hon tvungen att lämna mig vid sex-tiden så då blev det ett fik tillsammans med thé, en påse naturgodis och en bok tills karln min slutade jobbet vid halv åtta. Sen blev det bio för oss.

Vi såg andra delen i Stieg Larsson trilogin. "Flickan som lekte med elden". Den var bra måste jag säga, inte världens bästa film men helt klart bra. Jag kommer att se nästa också. Kanske till och med att jag plockar upp böckerna nån gång... Kort och gott en mycket mycket bra dag, min enda lediga dag. När man har lyckats fiffla med sitt schema så mycket att man bara får en ledig dag i taget så gäller det att göra det bästa av den så att man inte undrar vart den tog vägen. Mitt lilla trick iaf...

Jag tänkte avsluta detta gnälliga inlägg med en bild av vad jag såg när jag tittade ut genom fönstret på vår uteplats häromdagen. Det är Trapphuskatten! Han har väl ett riktigt namn egentligen men vi kallar honom Trapphuskatten. Han bor här i trappen och brukar springa omkring och leta efter det skönaste stället att sova på. Lite så som katter oftast gör. Den här soliga höstdagen var det våra utemöbler. Så där har ni det, bildbeviset på att hösten är helt underbar!

2 kommentarer:

  1. Nu förstår jag inte, har ni både balkong och uteplats? Det här måste vi reda ut... :)

    SvaraRadera
  2. De har vi faktiskt, uteplats i vardagsrummet och balkong i sovrummet :-)

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?