söndag 18 april 2010

Fullkornsbaguetter och exambuilder

Suck, det sämsta påhittet på vårt jobb är kompetensutvärderingarna som görs varje år. Eller nej, jag förstår mycket väl varför vi har dem och egentligen är det väl en rätt bra idé. Men ändå... Jag hatar att plugga inför saker! Och jag skulle väl kunna hoppa över pluggandet men det känns som en ganska liten uppoffring med tanke på hur mycket tid och ångest jag sparar på att bara göra bra resultat på proven. Jag tror visserligen att jag skulle klara proven även utan att plugga men varför chansa? Nä lite plugg blir det iaf.

Har köpt ett nytt fantastiskt mjöl. Ett fullkornsdinkelmjöl (?). Det ser nästan inte ens ut som mjöl, snarare som krossade havregryn. Men mjöl är det och jag bakar med det. Så nu ligger mina fullkornsbaguetter på jäsning innan de ska gräddas. Och eftersom de ändå ligger där så kan jag ju lika gärna passa på att göra kompetensprov?

Suck, jag som haft en sån bra och mysig dag med min stora kärlek. Vi har ätit lasagne med mozzarella sallad, tittat på V, legat i soffan och myst och bröllopsplanerat. Precis så som en ledig dag ska spenderas. För att den inte ska sluta för trist med plugg så fick det bli lite bakning också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?