måndag 19 april 2010

Produktiv dag!

Tänk att jag har hunnit få saker gjorda innan jag ens börjat jobba! Btw så jobbade jag mitt sista A-pass igår :-) För er som inte vet vad det betyder (dvs inte jobbar på CC) så är det det absolut sämsta passet vi har. Man börjar jobba 17.30 och slutar 04.00 Att sluta 04.00 är inget roligt om man (som de flesta) åker kommunalt då de flesta tågen inte börjar gå förrän efter 05.00. Alltså kommer man inte hem nämnvärt mycket tidigare än om man har ett vanligt L-pass då man slutar 05.15, skillnaden är att man måste åka hemifrån mycket tidigare eftersom man börjar jobba nästan en och en halvtimme tidigare. Alltså; inget positivt med A-pass! Men nu har jag inga fler! Och idag och imorgon har jag mina sista tiotimmars nattpass. Snart är jag en dagjobbare! WOHOO!

Just det, produktiv var det. Jag har bokat bröllopsfotograf idag. Mycket nöjd med det. Har kollat runt bland ungefär en miljon olika bröllopsbilder för att hitta de finaste och den fotografen som tog bäst bilder. Hittade den absolut bästa, hon var ledig vårt datum och vi fick ett bra pris! Det är alltså första gången sen vårt bröllopsplanerande tog fart som vi får något billigare än vi budgeterat. KÄnns galet skönt. Vi har ju haft lite små fighter här hemma då min kära fästeman tycker att fotograf är slöseri med pengar medans jag tänker så att fotografierna och ringen är det enda vi har kvar av denna underbara dag efter den är över. Alltså är det värt att lägga lite mer pengar på. Vi lyckades komma överens tillsut iaf.

Och min stackars trasiga lilla laptop som ligger död och sorglig. Äntligen har jag styrt upp det. Imorgon kommer laptopdoktorn och hämtar min söta lilla Hello Kitty-laptop. (Ja, jag är 25 år med en liten rosa Hello Kitty laptop...) Yeay!

Nu blir det näst sista långa nattpasset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?