torsdag 1 april 2010

Påskledsen :-(

Jag känner mig ledsen och nostalgisk. Nu är ett sånt tillfälle då jag önskar att vi hade "vanliga" jobb. Så att man hade en långledighet att se framemot och kanske åka iväg och fira påsk med familjen. Förra året var vi i Halmstad och firade påsk/bröllop då Mulfarna gifte sig. Hur mysigt som helst. Eftersom jag är sjuk och har noll kraft i kroppen så finns det inget som helst påskpynt här. Ingen som har gått ner i förrådet och hämtat lådan och sen pyntat lägenheten. Klart det inte är eftersom det är för mig det är viktigt. Johan ser ingen anledning att fira påsk, därför saknar han inget pynt. Jag har Halmstadlängtan. Inte hemlängtan eftersom detta är vad jag anser vara hemma men jag har Halmstadlängtan... Jag vill vara hos Mulfarna denna veckan och äta påskmat. Jag vill få ett påskägg fyllt av lösgodis och påskmysa. Jag vill dricka påskmust tills det sprutar ur öronen på mig! Men nu blir det inte så. Den planerade påskmiddagen blir inställd då jag inte orkar göra nåt. Men jag vill fira påsk! Med familj, godis, must och utan feber!

Istället blir det sitta i soffan och battla mot febern och önska att man vore nånannanstans...

1 kommentar:

  1. Jag känner med dig! Är också påskledsen! Har inte fått något påskägg och min pojkvän bryr sig inte heller om påsken, är i Oslo och längtar till min familj i skåne....Hoppas du får en fin påskkväll trots allt! KRAM /Minna, Oslo

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?