söndag 7 november 2010

I haz a tired now....

Sådär! Projekt gästrum är färdigt! I vårt hus har tiden stått still under en ganska lång tid. Det är så galet mycket som behöver målas och tapetseras och fixas och pyntas. Ja, ni fattar? Men nu har vi börjat iaf! Gästrummet var det som kändes mest akut. Väggarna var av en otäck kritvit nyans med en ljusgrön "bård" i mitten för att sen vara mörkgröna nertill. Över den vita delen av väggen var det en massa tryck som föreställde får och grindar. Burr....




Wow vilken skillnad... Ni som har sett vårt gästrum med egna ögon kanske har lättare att förstå vad vi jag egentligen hade att jobba med. De där förbannade fåren var en mardröm att måla över. 4 gånger fick jag måla dem!!! Stoopid sheeps... Det var nästan så att jag förväntade mig att drömma mardrömmar om får som hoppade över staket när jag gick och lade mig... Första rummet som jag har satt klorna i börjar likna nåt nu. Vi behöver lite nya förvaringsmöjligheter och lite tavlor och växter och sånt där men the basics är äntligen klart. Bara fyra miljoner rum kvar att fixa nu då! Btw, kanske är det så att fru Birgersson känner igen gardinerna?




Braiga Papaya hjälpte till med färg- och dekorations inhandling för att sen smita iväg till sitt arbete medans jag påbörjade det riktiga arbetet :-/ Men tji fick hon om hon trodde att hon skulle komma undan. Jag hade såklart sparat den sista strykningen till henne s¨att hon också skulle få nöjet att vara Byggare Bob ett tag.

Men nu har jag ont! Ont i ryggen (av allt upp/ner/upp/ner) ont i händerna (av alla penslar och rollers) ont i knäna (låg på knä och målade lister, samt skurade golv efter att jag inte så smart lyckades trampa i färg och sen tralla runt i huset utan att märka nåt...)

En annan sak jag undrar över är hur jag kan minnas i stort sett all onödig fakta jag hör, blandat med registreringsnummren på alla bilar vår familj haft men inte lyckats lära mig mitt postnummer än?!

1 kommentar:

  1. Sjukt stor skillnad. Och jag är förvånad du inte drömt mardrömmar om fåren, till och med jag skulle kunna få det, och detta bara av att ha sett bilderna! :S Horrible!

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?