måndag 22 november 2010

Måndag säger ni...

Började måndagen att komma på att vi behövde en massa saker till bröllopet! Som en gästbok tex, det måste man faktiskt ha. Och då hittade jag ju såklart saker som man inte måste ha men som man vill ha. Men jag har bytt ut spenderarbyxorna mot behärskelsebyxorna så det blev bara en pytteliten shoppingkasse.

Igår hade vi världens bästa söndag med soffmys och bio. Fick äntligen se nya Harry Potter! Ville ju helst gå på premiären men eftersom min karl jobbade och han prompt skulle följa med så fick jag glatt vänta tills igår. Vi tänkte att vi skulle vara lite smarta och slippa åka in till stan så vi tog bilen till Heron City istället. Fy... Fy... Vilket jävla ställe en söndagseftermiddag/kväll. Ungefär en miljard människor med ca 2 ungar per skalle och ingen, absolut ingen hade någon som helst ordning på sina barn utan de sprang runt hejvilt och skrek, och tappade glassar, sprang in i folk, ja ni fattar va? Varför tar man med sig tre barn i åldrarna 3-6 och går på Mio klockan halv sex en söndagseftermiddag? Känns som en sjukt dålig idé, barnen hatar det och bara skriker, föräldrarna kan inte kolla på det de vill eftersom de måste se efter barnen. Alla andra människor i närheten får lida. Fail helt enkelt. Men filmen var sjukt bra iaf. Men nu måste jag vänta ända tills 15/7 innan sista filmen kommer! Och att är den absolut sista vill jag inte ens tänka på...

Vad ska man göra idag då? Planen är som så att det ska tvättas jobbskjortor och åka till Älvsjö en sväng för att hälsa på världens gravidaste kvinna. Även kallad knubbsälen. (Bör absolut tilläggas att det är hennes egna ord, inte mina!) Sen kanske man skulle ta och baka lite? Var ju ett tag sen... Har legat lite lågt med bakningen rätt länge nu, främst för att jag inte trivs i vårt kök. Saknar mitt fina, fräscha kök som vi hade Midsommarkransen och har väldigt svårt att vänja mig vid detta omoderna fallfärdiga påhitt. Snälla ge oss ett nytt kök i bröllopspresent! Jag kommer att baka precis vad ni vill i tacksamhetsskuld!

1 kommentar:

  1. "föräldrarna kan inte kolla på det de vill eftersom de måste se efter barnen" Men det är ju det de oftast inte gör; håller koll på barnen!

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?