söndag 28 november 2010

Men vissa regler finns det väl ändå?

Eller? Som till exempel förkylningsregler. Jag misstänker starkt att förkylningsbranschen är oreglerad och helt saknar hyfs och moral. För alldeles jättenyligen sen så var jag helt galet förkyld. Jag var så förkyld att jag tom ställde in en date med Satya och det händer typ aldrig. Alltså på riktigt, det händer aldrig. Men så förkyld var jag. Jag var så förkyld att jag gick med på att dricka KanJang! Vilket är det absolut vidrigaste jag vet. Ni vet när man vaknar upp dagen efter en riktig rejäl fest, går ut i vardagsrummet, inser att man hade både förfest och efterfest hemma (av någon outgrundlig anledning), börjar plocka undan alla glas, man häller ut alla slattar som finns kvar (och det finns alltid mycket slattar kvar, antagligen så mycket att det skulle räcka till en helt ny fylla) samtidigt som man klöks bara man känner lukten av resterna? Jag dricker hellre det än Kan Jang. Så då kanske ni får en liten aning om hur förkyld jag faktiskt var som ändå gav denna djävulsdricka en chans.

Så varför känner jag tydliga förkylningssymptom nu igen? Vart ligger rättvisan i det? Men den här gången yttrar det sig mest i en elak hosta. Luftrören är fulla av äckelslem.

Inatt när jag tog en liten prommis hem från pendeln var det ungefär en miljon minusgrader. Det kändes som att allt slem i luftrören frös till is. På riktigt alltså! Sjukt obehaglig känsla! Så nu bäddar jag ner mig och mina ömmande luftrör. Jag ligger ensam hemma och är avundsjuk på karln min som har asroligt på sin svensexa. Imorgon däremot kommer jag inte att vara det minsta avundsjuk. Mohahaha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?