fredag 26 november 2010

Men vad är det som händer?

Jag är ett big fan av vintern. Jag gillar inte svettiga sommrar. Verkligen inte. Så vintern är min grej. Men i år är det nåt som är fel! Vanligtvis så lyckas jag alltid optimera min klädsel för att göra kylan så behaglig som möjligt, men den här vintern verkar det vara stört omöjligt. Jag har långkalsonger under jeansen, fodrade höga stövlar, stickade tröjor, vantar, halsduk och världens största jacka. Eller världens tyngsta jacka iaf. En Canada Goose med andra ord. Det ska typ vara omöjligt att frysa med en sån. De jackorna används i arktiska expeditioner (med en himlans massa underställ visserligen men ändå!). Allt detta toppas med en pälsmössa. Men jag fryser! Jag fryser precis heeela tiden! Allt jag gör gör mig kallare. Det är typ för kallt för att leva. Varför?!

Nästa vecka lämnar jag Stockholm, det får helt enkelt inte vara lika kallt i Halmstad...

Trött är jag oxå, illamåendetrött... Det ÄR för tidigt att gå upp innan sju på morgonen. Och det är för tidigt att gå lägga sig innan tolv på kvällarna. Den här ekvationen gör att det här med utbildningar dagtid blir lite jobbigt för mig. Kursen med småstjärnorna gick bra för det var så galet roligt. Men den här fackliga utbildningen? Sorry mina fackliga vänner men jag är inte övertygad... Facket är en toppenide men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?