onsdag 29 april 2009

trööött...

Vaknade av ett sms från jobbet strax innan elva imorse. Då bör det tilläggas att jag har telefonen på ljudlös. Hur bra sover man egentligen om man vaknar av vibrationen av ett sms? Inte tillräckligt är svaret. Det tog säkert en timme att somna om och då lyckade jag inte ens sova i två timmar till. Jag har drömt väldigt mycket hela natten vilket brukar vara ett säkert tecken på att jag sover dåligt. Men jag oroar mig för mycket, jag blir nervös över saker som jag inte kan påverka vilket gör att jag bara drömmer om detta och inte kan sova ut. Som om inte det vore nog så spränger de utanför huset... Man hör det där välbekanta pipet i sömnen och undrar lite försiktigt varför det känns så bekant bara för att en mycket kort stund senare hoppa till av att det känns som att hela våningen ovanför har ramlat in. Det låter inte särkilt mycket men hela huset skakar! Ja ja vi visste ju att det skulle byggas ett tag till när vi flyttade in så det är väl bara att bita ihop!
Sms:et från jobbet handlade i alla fall om min stundande sjukskrivning (på onsdag är det dags för den fruktade operationen...) vilket fick mig att komma ihåg att jag fortfarande inte ringt sjukhuset ang. bl.a transport hem efter operationen. Släpar mig upp vid tvåtiden, hittar alla papper ang. op. och hittar ett nummer dit. Då har de telefontid mellan 8.00-11.30. På torsdagar har de även telefontid mellan 13.00-14.00! Yes, jag missade tiden med fyra minuter! Fatta att kl. 11 på morgonen för oss som jobbar hela natten motsvarar att ni "vanliga" skulle få t.ex en tandläkartid kl.04.00! Inget man skulle ta med ro eller hur? Okej kanske lite bitter men men... Hittade till slut ett annat nummer också där man kunde lämna meddelande så nu har jag gjort vad jag kan kände jag... Nu ska vi bara se om jag blir uppringd också.
Nä nu ska jag hoppa in i duschen så att jag hinner städa innan jag går till jobbet som jag lovade i något svagt ögonblick...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?