söndag 10 januari 2010

Bio och gardiner

Nu är det dags för kvällsmat och sen blir det säng. Imorgon är det dagpassdags nämligen. Men det har varit en produktiv helg måste jag säga. Igår bakade jag tre plåtar muffins inför helgens stora kalas. Och jag bakade Tortano. Ett italienskt bröd som är fyllt med mozzarella, parmaskinka och soltorkade tomater. Helt sinnessjukt löjligt gott var det... Det blir nog till att baka ett par såna limpor till att bjuda på på fredag. Då är det nämligen dags för den stora 25årsfesten. Lite åldersnoja har jag hunnit med också, snart närmre 30 än 20 liksom...

Eftersom idag var vår sista gemensamma lediga dag innan allt folk kommer så kunde vi inte skjuta på gardinupphängningen längre. På onsdag är det exakt ett år sen vi flyttade in i vår fantastiska lya. I vårt vardagsrum har vi ett fönster som är 3x3 m. Idag fick vi upp gardiner. Men fint blev det iaf. Men oj vad mycket tyg jag har strukit idag...

Fick ju ta en paus i gardinstrykandet då vi hade bokat biobiljetter. Avatar stod på schemat. I 3D dessutom för att lyxa till det rejält. Avatar kändes som en film som man måste se. Har inte träffat på någon som inte tyckte om den så lite nyfiken blir man ju. Och visst var den bra. Absolut sevärd. Men så där fantastisk som folk säger kan jag nog inte hålla med om. Sjukt snygg, men ingen film som berör... Men se den. Och gör det på bio, tror att den gör sig bättre då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?