tisdag 26 januari 2010

Det känns rätt bra ändå...

Började dagen två timmar tidigare än vanligt. Först ett besök på vårdcentralen för att justera dosen på den nya medicinen jag äter. Nu är den dubblad så det ska bli spännande att se om det blir lustiga bieffekter nu också... Sen blev det till att rusa iväg vidare till nästa medicinska mottagning. Där började vi lite lugnt med en kvarts röntgen för att runda av det hela med en 35minuters magnetröntgen. Hur lång tid kan det ta att röntga en hand liksom? I somras så fick jag röntga huvudet efter en lite jobbig situation. Då behövde jag bara sticka in huvvet i det där röret och det var över på några minuter. Men nu när det gällde handen så skulle hela jag in! Så jag ligger där som världens största canneloni med en larmknapp i andra handen och funderar på vad som kan hända eftersom han gav mig en larmknapp innan han lämnade rummet. Föga förvånande hände inget så nu ska vi bara vänta in svaren. 23 februari närmare bestämt får jag veta hur domen lyder. Blir det nån operation eller inte? Håll alla era tummar för jag kan ju knappast göra det själv med min ynkliga handled...

Sen blev det lite reafyndande tillsammans med min blivande make. Om ni vill se en lyrisk karl kan ni bara frågade honom om rean på hemtex... Ingen uppskattar en rea mer än min älskling, jag lovar, INGEN! Själv så föll jag i kärlek i ett par underbara pumps som skulle var sååå rätt till bröllopet. (Vill ju inte ha tramsiga "brudskor" som det så fint kallas.) Fanns ju såklart inte i min storlek, rusar runt i tre olika Nilson-butiker tills ja hittar rätt storlek (måste ju passa på när det är så löjligt mycket rea) bara för att upptäcka att jag skulle behöva bli tvungen att kapa en bit av lilltån för att de ska bli bekväma. Suck... Visst det finns gott om tid men det hade varit skönt att fynda på rean. För att inte tala om dessa vackra skor som bara var så rätt. Nästa gång jag hittar nåt som skriker wow så SKA det sitta bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?