tisdag 12 januari 2010

Uppgiven...

Hade en tid hos handkirurgen idag. Har ju stått ut på jobbet med massor av ont för att jag visste att jag snart skulle få gå dit. Men då är kirurgen inte särskilt sugen på att operera! Är det inte meningen att kirurger ska vilja operera hela tiden!? Att konsultationer bara går ut på att visa var man har ont så får man komma tillbaka sen och bli uppskuren? Så har det alltid funkat för mig tidigare iaf... Visst jag förstår väl att man undrar vad som egentligen är fel eftersom jag har opererat samma sak så många gånger men han är inte den första som gör en s.k utredning. Suck... Så nu är jag remitterad till nåt annat ställe där handjäveln ska magnetröntgas och nån annan röntgen. Där har vi ett par veckors väntetid. Sen tar det iaf en vecka innan svaren kommer till kirurgen. Då ska jag dit igen och då ska han bestämma om han ens vill operera mig. Han menar att han inte har nån lust att operera om jag bara ska ta sönder handen snart igen. Nu är det ju inte riktigt så det funkar försökte jag säga... Jag kan ju inte hjälpa att min arbete är elakt mot handlederna! Dessutom så tror han att det är nåt annat som spökar och inte de gamla klassiska gangleonen. Någon slags broskbildning inne i leden eller nåt. Att det skulle vara därför jag är svullen hela tiden. Suck vad trött jag blir. Hur ska jag nu kunna jobba ordentligt?! Jag har så ont att jag mår illa emellanåt men jag har ju ingen lust att gå hem sjukskriven när jag inte vet hur lång tid det handlar om. Kommer ju att bli galen om jag bara ska tralla runt. Sjukt påfrestande för nerverna det här kan jag säga... Med andra ord det sista jag behöver just nu, mina nerver behöver inte bråkas med mer! Jag blir så uppgiven... Orkar inte, vill bara krypa ihop och lipa... Orka ha ont, orka oroa sig över att man har ont... Uppgiven...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?