fredag 24 juli 2009

Gröna Lund!


Igår var det dags för den årliga 16-kampen på Grönan. Åtta tappra själar samlades på Djurgården för att göra upp. Personligen så hittade jag aldrig mitt Gröna humör och det satt långt inne att ens ta sig dit. Övertalad blev jag till slut iaf men det hjälpte inte. Humöret hittade aldrig dit. Efter 6 grenar så tröttnade jag och en elak huvudvärk hade börjat leta sig fram. Då utsåg jag mig själv till poänghållare istället (vilket jag uppenbarligen var sämst på eftersom jag riggade fram en klar sistaplats till Douglas helt oförtjänt).
Vi hamnade föga förvånande på Kryddhyllan ganska snart för att fylla magarna med mat och öl. Då kommer även mamma Karin som inte heller har något intresse av att slåss med pojkarna. Så vi jobbar chokladhjulen istället. När det är gjort så blev det vakta ölen på Tyrolen. Efter hand ramlade även pojkarna in. De kom, lämnade en massa nallar och sprang vidare. Mycket lämpligt för lilla Lucas som fick med sig en massa leksaker och nallar hem :)

När det började räcka (läs vid stägning) så sa vi alla hej då till familjen Lyck som hade gjort oss sällskap och begav oss mot den så berömda Ankan. Vi tar oss dit i ösregn. Men de serverar ingen mat längre så vi smiter igen. Hem och äter rabarberpaj istället!

Har tait en massa bilder som jag inte orkar/hinner lägga upp nu eftersom jag har ett dagpass framför mig. Men jag stal iaf dessa bilder från Davids blogg. Gå in på hans och se fler!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?