måndag 20 juli 2009

Lillsämst?

Jag känner att mina glansdagar som bloggare börjar tunnas ut lite... På gränsen till lillsämst på att blogga. Men det verkar som att det är nåt som går för det är i stort sett bara David som fortsätter nötblogga. Alla andra har lillsemester. Trist, hur ska jag nu kunna veta allt som händer i era liv? Nä men allvarligt talat så är den här bloggrejen hur bra som helst, helt plötsligt har man stenkoll på vad folk gör. Det lite trista är ju att mammsen inte tycker att hon behöver ringa längre, hon vet ju ändå hur jag mår när hon läser bloggen! Det är inte riktigt okej...

Men hur mår jag då? Riktigt bra faktiskt. Idag ska jag jobba igen, sen är jag ledig tre dagar. I morgon så blir det eventuellt ett finbesök från Millisen och Peter. Ska bli mucho trevligt. Så där har jag verkligen något att se framemot. Hade planerat rosé på en mysig balkong i Nockeby imorgon men det känns som att det måste ändras när besöket kommer, kanske inte helt populärt om jag smiter iväg och leker med Pop lite plötsligt. Hoppas att hon vill komma hit istället så vi hinner ses ändå. Pop är en sån som jag saknar mer än man själv anar. Ibland ses vi inte på fleeera månader och så leker vi och det känns som igår. Nu har jag bestämt att det inte får ta så lång tid mellan gångerna för hon är för bra för att inte finnas i mitt liv!

Men det känns ganska bra som sagt, såret gör inte lika ont och det verkar som att det äntligen faktiskt börjar sluta sig. Förhoppningsvis är det inte många veckor kvar nu. Det hade varit så skönt om det var läkt till semestern. Orka behöva leta upp en ny vårdcentral i en stad jag bara varit i två gånger! Nä det helt enkelt måste vara läkt tills dess! Men som sagt, det är bättre, det har känts ganska bra att jobba också. Fick deala i lördags och det gick över förväntan, hade mycket mindre (?) ont än jag trodde. Mycket för att jag fick stå upp hela tiden. Håller mig borta från pokern tills det är helt läkt för säkerhets skull, nu ska vi inte ha fler infektioner och irritationer i såret! Igår gick det också bra. Swingade lite och sen blev det 1-2an. Nöt med andra ord. Fick stå upp nästan hela sista timmen när det började göra ont men, men, man kan väl inte lyckas jämt!
Till och med sköldkörteln börjar rätta till sig. Eller ja, den slutar bli sämre! Kanske har hittat en bra nivå av medicin för jag mår mycket bättre iaf. Har energi igen och jag kan äta utan att bli sjuk. (Något som många tar för givet men ICKE jag!) Har börjat äta annorlunda, har testat ganska många sätt att äta på men nu kanske jag har hittat nåt som funkar, för tidigt att säga ännu men jag håller tummarna!

Nu blir det lunch, sen vårdcentral för dagens omläggning! Nej, inte riktigt, håller på och tvättar för fullt så att det finns freshalicous sängkläder till vårt fina besök, sen blir det lucnh och vårdcentral för att inte tala om CC!
Ha det bra alla trallisar!

1 kommentar:

  1. jag håller helt med om att det bloggas lite för dåligt just nu! Tur vi har david!
    kram vajb

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?