onsdag 1 juli 2009

Klonk både hos Karin och på GKås

Tisdagen började med ett sedvanligt vårdcentralsbesök. Efter det var det dags för bussen ut till Kungens Kurva där hyrbilen skulle hämtas. Lite matshopping senare så var det dags att bege sig till MammaKarin för att fira hennes födelsedag med lite tjejpoker. Vi hade en liten turnering som gick riktigt bra. Det var väldigt väldigt kallt för mig ett tag. Helt plötsligt började det komma händer och både Eva och Pernilla var vänliga nog att dubbla upp mig ett par gånger. Och sen var vi heads up. Då hade jag lyckats samla på mig löjligt mycket marker men tålamodet var slut. Så jag och Pernilla delade på pengarna. Mycket välkommet med tanke på att vi skulle till GKås bara tre timmar senare. Så det var riktigt roligt. Jag spelar ju nästan aldrig så det är kul att det går bra när man väl gör det :)

Kelly och Papaya jobbar på sina pokerfaces


Eva slår om medans vissa försöker slinka kameran

Efter att pengarna låg i fickan (muhahahaha) så promenixade vi (jag, Papaya och Vikkan) till Kebab House i väntan på nattbussen.


Papaya blev av med sina skor hemma hos Karin. Eftersom jag och Viktoria är riktiga kompisar hittade vi en ny åt henne på en bakgata nånstans. Dock inte så uppskattat som man skulle kunna tro...

Kom hem strax efter tre, fick byta skor och borsta tänderna innan vi begav oss iväg mot Ullared. Sov lite i bilen och vaknade till vid Jönköping. Därefter gick det sådär för oss, vi missade den smarta avfarten och fick köra inom Falkenberg för att komma till Ullared. Men, men vad är en road trip utan lite missöden? Fram kom vi till slut vid halv nio på morgonen. Så 5 timmar inkl. felkörningar är inte fy skam. Vi hade matsäck med oss som vi avnjöt på den extremt soliga/varma parkeringens fikaområde. Sen var det dags! Måste säga att det blev personligt rekord på GKås idag. Vi var klara på 3 1/2 timme! Har aldrig gått så fort igenom det varuhuset innan. Det var nog för att det var mer shopping till oss och till lägenheten så det gick fort igenom kläder/underkläder osv. En massa grejer rikare och en massa pengar fattigare var det dags att bege sig hemåt igen. Då det gick sådär med att ta sig ner så tog vi kontakt med Han som vet precis allt a.k.a Ulven för att få en ordentlig vägbeskrivning. Och javisst, inga missöden den här gången. Han är en klippa den där Ulven...

Vi stannade vid Gränna på vägen hem, närmare bestämt vid Brahehus för att äta lite glass och titta lite på ruiner. Sen var det i stort sett raka vägen hem till Midsommarkransen. Vi var hemma mycket tidigare än beräknat vilket känns mycket bra. Och lite riktigt fina fynd fick vi också, en nötsnygg ljuslykta som nu står på balkongen, ett tidningställ som jag velat ha hur länge som helst (halva priset här...) och tusen andra saker. Men finast blev nog min dator som fick lite nya kläder. :)


Älsklingen äter glass utanför Per Brahes gamla slott.




Shoppinglycka!!!


Barnsligt söt laptop!


Nu blir det nog att ta det lugnt ikväll, äta lite gott och titta på Arn. Jag orkar inte skriva mer iaf, för jag har så att säga mått bättre, men det är en helt annan historia som jag inte har nån lust att dra just nu. Bara att hoppas att det går över tills imorgon, annars får jag låsa in mig tills jag blir frisk!

1 kommentar:

Nånting tycker du väl?