tisdag 30 juni 2009

Dobby borta, födelsedagsfirande och ny blogg!

Då var Dobby undanlagd och jag är mig själv igen. Mister hade vänner hela natten och det verkade som att de hade trevligt iaf. Hungriga var de om inte annat. Jag hade gjort ett moussaka inspirerat påhitt som slukades så fort att jag och Papaya inte ens hann få en liten slurk. Jag hade henne här med mig, hon fick jobba extra som LillDobby. Efter maten så ropades de på oss, då ville de att vi skulle plocka undan tallrikarna och servera efterrätten. Efterätten bestod av hemmagjord daimglass och hemmagjorda maränger och gjorde tydligen lillsuccé. Problemet var väl att jag inte riktigt visste vad jag gav mig in på när jag gick med på att vara Dobby en kväll. Det ingick tydligen matlagning, servering, undanplockning, diskning, drinkblandning, vickning osv. Men, men de verkade ha trevligt iaf. Och Mister var ju nöjd.

Jag och Papaya satt på balkongen och havererade på chips och choklad lyssnandes på 90-tals pojkband under tiden. Papaya tycker att vår vinflaska höll ovanligt länge och var lite imponerad. Jag förklarade att jag inte drack något... Det var en mycket trevlig kväll iaf även om jag inte mådde bra på slutet och kröp ner i sängen istället. Har ingen aning om hur länge de andra satt uppe. Jag är inte avundsjuk på stackarna som skulle iväg kl.09.00 idag iaf. Ikväll fyller mammaKarin år så det blir en liten tjepokerturnering hos henne ikväll. Men det blir en nykter kväll för mig idag igen. Mår inte riktigt topp än.

För övrigt så har jag och Papaya startat en ny blogg. En blogg där vi skriver om musik, böcker osv. Man skulle kunna kalla det recensioner men åsikter är nog bättre. Länken hittar du här på min blogg.

Nu måste jag rusa till Kungens Kurva och hämta bilen vi har hyrt. Inatt åker vi till Ullared!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?